beg. schabrak

Breccia_

Trådstartare
köper folk begagnade schabrak? :o jag skulle aldrig göra det men har gått igenom alla hästsaker jag har hemma nu och kommit fram till att det är mycket jag inte använder så jag tänkte sälja iväg skräpet hyffsat billigt.
det är ju i fint skick o.s.v., men t.ex. schabrak, boots, grimmor m.m. köper folk det? :confused:

Sv: beg. schabrak

Javisst, om det bara är i hyfsat skick så varför inte?

Jag sålde saker förra hösten i mkt gott skick..(har listan kvar) och det innefattade schabrak, lindor, senskydd etc. och jag fick ut en bra summa.
Men jag skulle aldrig få för mig att köpa begagnat själv :o :angel:
Men sätt ut annons! Det finns många som köper begagnat trots allt!

Jadå, ett snyggt schabrak i vettigt skick skulle jag kunna tänka mig att köpa. Beg boots går också, är man storförbrukare så är man...

Det undrar jag. Har försökt sälja sådant ett bra tag nu, men inget intresse. Westerngrejorna gick desto lättare att sälja.

Tror du jag kan kränga små ponnysenskydd också? Dom är hela och fina men välanvändna eller vad man ska säga. Inte trasiga men lite repor.
Tänkte ta småsummor för allt, tror det är lättaste sättet att få iväg det på faktiskt.
Måste gå igenom sakerna i stallet också någon dag, kan inte fortsätta ha så här mycket skräp :o
Jag säljer enbart för att jag vill köpa nytt, fräscht. Wille har en önskelista! :angel:

Jag ska kränga mitt älskade westernträns jag hade till min ponny. Det är så grymt fint; världens finaste läder, nitar, pannband som går ner i pannan, ingen nosgrimma, tyglar med nitar och bara så himla fint.
Fick köpa det för en spottstyver fast det kostade 1700kr importerat från USA! :)

Det finns många som köper såna saker begagnat :)
Elle varför inte skänka bort det om det ändå ska slängas, många skulle bli glada för det om de inte har råd med så mycket nya grejer ..

ja bara det är billigt så går det, bättre att få lite pengar än inget alls.

Varför inte, ni som säger att ni aldrig skulle köpa begagnat? Om det är som ni säger i nästan nyskick och kan säljas för en struntsumma.. Finns ju de som inte har råd att köpa så mycket nytt plus att det blir ju prisvärt om man skulle se nåt ute på annons som skulle passa ens häst.

Schabrak som är välvårdade och inte särskilt slitna kan jag tänka mig att köpa beg. lätt plätt. :)
Med grimmor och dyl. mindre kraffs är det värre..

PM på vääääg. jag skulle kunna droppa in och hälsa på dig och ponnyn på väg från Granngården :p

Chima skrev:
Det finns många som köper såna saker begagnat :)
Elle varför inte skänka bort det om det ändå ska slängas, många skulle bli glada för det om de inte har råd med så mycket nya grejer ..
Säger du det så är det väl så. Jag kanske har satt för höga priser när jag "bara" har satt ned priset med minst 50 % på grejor i nyskick. Jodå, jag har skänkt bort ett och annat till min gamla ridklubb och till kompisar.

Tror faktiskt att det är för "dyrt" med "bara halva priset". Många större hästbutiker säljer ju ut grejor på rea för halva priset typ 2 ggr per år.
Man får nog slumpa bort vissa saker om man vill sälja...

Ja,det finns en hel del som köper begagnade schabrak.
brukar gå för mellan 100-300 begagnat. Även andra hästgrejor brukar gå ganska bra.

Pma mig gärna vad du har, jag köper en hel del begagnat :)

Heng opp en annons/lapp på den lokale rideskolen ?

Jeg har solgt mye beg. utstyr som shabracks, benskydd, grimer. Men alt har vært i bra skick selvsagt.
(og kjøpte 3 beg. shabracks en gang, dom var så slitne at jeg sendte de i retur :mad: )

Daniela skrev:
Tror faktiskt att det är för "dyrt" med "bara halva priset". Många större hästbutiker säljer ju ut grejor på rea för halva priset typ 2 ggr per år.
Man får nog slumpa bort vissa saker om man vill sälja...
OBS! Jag skrev bara inom " " och "minst 50 %". Priset på alla prylarna är lägre än 50 % av nypriset, med undantag för ett par senskydd som bara är använda 1 gång. Antagligen är jag en korkad och grinig snåljåp, men förstår inte varför folk förväntar sig att man ska i princip skänka bort hela och fina prylar. Då behåller jag hellre grejorna i en "bra att ha-hög". Förtjänsten jag skulle göra om jag slumpade bort det är i princip försumbar, så då kvittar det.

Det borde ju vara perfekt för den som köper ny häst t.ex. Det blir ju väldigt dyrt att köpa allt nytt på en gång! Sälj schabraken för en 20-30 spänn styck, man får tänka på att det kostar en del i frakt för köparen också. (Är de slitna kanske du skall slänga dem)

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 050
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 289
Senast: Fetaost
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 075
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 182
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Husvagnsrenovering
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur