beg. schabrak

Sv: beg. schabrak

Nej, det är för dålig förtjänst för arbetet med att annonsera, ordna bilder, svara på mail från folk som först vill köpa, sedan vill de vänta tills de får lön osv. Ingen av grejorna är det minsta slitet. Allt är så gott som nytt och är kvalitetsvaror. Enda felet är att prylarna inte passar min smak eller min häst till 110% utan bara hyfsat.

Ja, varför inte?
Jag köper begagnat ibland om det är i bra skick och till rätt pris.
Helst på Tradera eftersom det är ett ganska säkert betalsystem, och man slipper en massa samtal/mail fram o tillbaka för att ta reda på om grejorna finns kvar.
Sakerna får inte kosta för mycket om de ska skickas, för det blir ju en del i porto också.

20-30 kr för ett Mias schabrak som är i grymt fin kvalité? Not gonna happen ;)
Håller på att forma en lista nu, ska upp på logen på måndag och plocka ihop ännu mer och komplettera den.

Jag sålde några schabrak för ett tag sen. Inga märkesgrejer så jag tog mellan 30-50kr och och blev av med några faktiskt :)

Har själv sålt en del beg. och ja, visst finns det köpare!
Beg. Hansboschabrak har jag sålt för runt 200:-/st.

Skulle dock vilja säga att man får akta sig lite för oseriösa köpare också. Det var en person som verkde jätte seriös som hörde av sig och hon skrev till mig på en liten lista exakt vad hon ville köpa och frågade mig om jag kunde erbjuda paketpris om hon köpte mycket.
Jag gav 10% på redan bra priser och hon verkade jätte nöjd, hon skrev att hennes syrra skulle kunna åka och hämta grejerna etc.

Men när allt väl kom till kritan och jag t.o.m erbjöd mig att vi kanske skulle kunna åka i väg med grejerna och mötas någonstanns backade hon ur och skrev plötsligt att hon inte hade några pengar.

Ändå skriver människan att hon måste köpa alla nya grejer man var tvungen att ha för att hon precis skaffat sig en häst? Då måste det ju vara ändå smartare och köpa beg? :confused:

Tycker det är sjukligt irriterande när folk verkar Så intresserade till en början och så helt plötsligt finns det inga pengar...

Jag älskar att fynda i begagnathörnan i hästaffären! Är inte rik så jag köper bara om jag kan hitta det jag vill ha riktigt snorbilligt. Second hand på hela taget har blivit ett sätt för mig att hålla mig med en livsstil jag annars aldrig skulle ha råd med. :idea:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 048
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 289
Senast: Fetaost
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 074
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 180
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Valp med diarré?