Begära anstånd Högskolan

Bexzor

Trådstartare
Någon som sökt anstånd, eller studieuppehåll på högskolan som vill hjälpa mig?

Jag har mailat högskolan om min fråga, men inte fått svar. Pga mitt illamående kan jag inte prata i telefon.

Jag kom in på en kurs, som jag gärna vill behålla platsen på till hösten 2016 om det är möjligt. Har sett att sjukskrivning (som jag är pga mitt graviditetsillamående) kan vara skäl till att få beviljat anstånd, om sjukskrivningspapper bifogas. De kan bifogas.

Men hur går man tillväga? Senast 30 augusti måste jag registrera mig på kursen. Logiskt sätt tänker jag att jag måste registrera mig, och sen söka anstånd ? För jag kan ju inte söka anstånd för en kurs jag inte är registrerad på :confused:
 
Att få studieuppehåll med platsgaranti på grund av graviditet borde inte vara några problem, men hur välvilliga de olika skolorna är till gravida och småbarnsföräldrar verkar variera kraftigt.

Jag hade registrerat mig. Lättare för dem att ta bort en registrering pga studieuppehåll än vad det kommer bli för dig att efterregistrera dig om det av någon anledning skulle behövas.
 
Ja, det är lite så jag tänker. En graviditet är ett rimlig skäl för att få en platsgaranti, så även min sjukskrivning.

Jag gör nog så, TACK :D
 
Vad dumt, för jag kan inte börja då jag är sjukskriven till 30/9. Får se om de svarar på mitt mail.

Jag skulle ha börjat nu i dagarna, men valde att inte göra det då jag oxå har strul att gå och stå i omgångar. Han sa att jag kunde söka men att jag måste tacka ja, registrera mig samt börja läsa för att ha den möjligheten och att det är långt ifrån alla som blir beviljade.
 
Oj, jag skickade bara in blanketten om studieuppehåll till min högskola. Hade ingen aning om att det eventuellt inte skulle kunna bli godkänt :o Inte ens när jag fick brev hem om att det blev godkänt tänkte jag på att det kunde ha blivit avslag. Har inte registrerat mig på kursen.
 
Fick mail idag att jag kunde söka anstånd/studieuppehåll. Så jag provar :D
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 750
Senast: cirkus
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
1 817
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp