Begagnad Iphone

Stinaelin

Trådstartare
Jag ska köpa ut min företagstelefon, en Iphone 4, som är köpt hösten 10, dvs den är drygt 2 år gammal.

Jag vet inte riktigt vad som är rimligt att ge för denna. Tror den kostade runt 7000:- vid inköpet.

Är det någon som har en bra gissning? Jag har sökt på blocket, men det varierar så mycket tycker jag.

Tacksam för hjälp!

Sv: Begagnad Iphone

Egentligen är det inte rimligt att betala mer än en symbolisk summa något för en drygt 2 år gammal telefon, den är omodern, ingen garanti och inte någon längre förväntad livslängd. Andrahandsvärdet på exempelvis blocket ligger runt 1500-2500.

Tack för svaren båda två! :)

Jag hade tänkt 1500:-, men vill varken betala för mycket eller föreslå pinsamt lite.

En följdfråga; Har någon något bra tips på abonnemang till en Iphone, som är fördelaktigt? Förut har jag bara skaffat abonnemang när jag köpt telefon, men nu har jag ju en så då är det ju annorlunda.

Senast ändrad:

Beror ju på var du bor (om du bor i en håla kan ju operatör spela roll) och hur du använder telefonen :)

Ta först reda på om Iphonen är operatörsslåst, är den det (och det är vanligt) så kostar det att byta leverantör. Du bör ha ett abonnemang med fri surf, eller åtminstone surf som inte kostar per MB om du nu ska använda den som smartphone. Vilken operatör som är bäst beror på var man bor, olika leverantörer har olika bra täckning beroende på var man befinner sig. En operatörslåst telefon är värd mindre än en olåst.

Hur tar man reda på om den är operatörslåst då?

Jag bor i Göteborg, så täckning kanske inte är något problem, fast jag tillbringar mycket ledighet i Idre och där kan jag säga att Telia inte funkade särskilt bra...

Fri surf vill jag ha, surfar och smsar mer än jag ringer. Ringer till ett fåtal (familjen, några vänner), smsar, facebookar och chattar desto mer.

Hur tar man reda på om den är operatörslåst då?
Kolla med din arbetsgivare :angel:

Jag bor i Göteborg, så täckning kanske inte är något problem, fast jag tillbringar mycket ledighet i Idre och där kan jag säga att Telia inte funkade särskilt bra...

Kolla täckningskartorna för de olika operatörerna :idea:

Fri surf vill jag ha, surfar och smsar mer än jag ringer. Ringer till ett fåtal (familjen, några vänner), smsar, facebookar och chattar desto mer.

Kolla Post och telestyrelsens prisjämförelse. Det är ju bara du som vet hur du använder telefonen.

Kolla med din arbetsgivare :angel:

Bra idé, men tyvärr finns det ingen vidare struktur här, det var jag som köpte in mobilen... Jag ska fråga runt lite. Tänkte man kunde se det nånstans i inställningarna på mobilen...

Kolla täckningskartorna för de olika operatörerna :idea:

Återigen en bra idé! :)

Kolla Post och telestyrelsens prisjämförelse. Det är ju bara du som vet hur du använder telefonen.

Tack, det ska jag göra!

:bow:

Köpte du den direkt från apple=den kan vara olåst.
Köpte du den via telia, telenor, the phonehouse etc = operatörslåst.

Det går att fuska omkring med operatörslåsningen på 4:an men ingen jättehit.

Ah, OK! Då ska jag kolla upp var jag köpte den alltså (oj vilken bra koll jag har...).

Supertack för hjälp!

jag skulle inte ge mer än 500spänn för en gammal telefon. om den är operatörslåst eller inte är enkelt att kolla genom att stoppa in ett annat simkort.. arbetsgivaren har med största sannorlikhet inte koll. en två år gammal telefon går att låsa upp för ett par hundralappar.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 003
Senast: Angel
·
IT & mobiler Jag behöver pensionera min iPhone 6 eftersom jag inte är ett vandrande elverk, och den i det närmaste kräver att man har laddaren i hela... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 578
Senast: _Taggis_
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 160
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 594
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka