Bukefalos 28 år!

Begränsad tid

Status
Stängd för vidare inlägg.
T är ju fodervärd till A och tiden börjar närma sig då det är dags för A att åka hem någon gång i april. Det känns riktigt tråkigt. Allt jobb som T lagt ner på A börjar ge resultat och han blir bara finare och finare hela tiden.

Hans giraffhals har musklats om, så musklerna numera sitter där de ska och underhalsen är på väg att försvinna. Han har fått bättre hull och ridningen går bättre (både för T och för mig). Kort sagt så kommer ägaren att få tillbaka en finare häst än hon lämnade ifrån sig.

Visst går man in i ett fodervärdskap med öppna ögon så man vet redan i förväg att hästen ska tillbaka sen (om det är så det är sagt alltså) men det blir ändå jobbigt när man under resans gång fäster sig vid hästen. Det vore idealiskt om det kunde finnas möjlighet för T att köpa loss A, för de passar varann alldeles utmärkt och jag märker att T våndas redan nu över att behöva lämna honom ifrån sig :(
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 870
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag älskar Bella, hon är en jätterolig hund! Men jag saknar så extremt mycket att ha ett litet plåster som hela tiden är med mig...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 091
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp