Behålla hormonspiralen? (humörsvängningar och allmänt skit)

Om du vill prova en annan hormonspiral finns ju nu Jaydess som innehåller mindre mängd hormoner.
 
Hade gärna provat, men vågar verkligen inte sätta in en hormonspiral till. :(

Hur har det gått ? Tog du ut spiralen ? Blev det bättre ?
Satt in hormonspiral för 3 månader sen... Fick värsta "depp perioden" för 4 veckor sen och den släppte först typ i förrgår... Nu känner jag mej "bättre" och googlade hormonspiral depressionoch hittabla den här tråden men även fler såklart...
 
Hur gick det, vad gjorde du?
Att läsa detta är som att läsa mina tankar. 5 månader har jag gått med bröst som värker, stora och sjukt tunga 3 av 4 veckor. Jag är inne på första spiralen år 3. Har aldrig haft problem och varit super nöjd, om man bortser från en del viktökning. Får svar från läkarna vid mammografi och ultraljud att det bara är en hormonell ändring och kommer försvinna lika snabbt som det kom. övriga preventivmedel har inte fungerat av diverse anledningar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag funderar lite kring preventivmedel... Jag vill inte knapra p-piller pga risken för blodproppar, samt att jag inte vill strula med...
2
Svar
35
· Visningar
2 512
Senast: gul_zebra
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 718
Övr. Barn Skäms nästan för att skriva här då jag ännu en gång gått på sambons lovord och blivit besviken och lurad igen. 🥺 Han har ett jobb som...
Svar
15
· Visningar
3 777
Senast: Angel
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
7 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp