behörighet till högskola

Crash

Trådstartare
vet inte om jag postat tråden rätt men jag hoppas att någon här inne kan svara på min fråga!

Jag gick aldrig klart gymnasiet, men läste sedan upp några av betygen till godkänt på folkhögskola direkt efter avhoppet. Nu när det har gått några år så har jag kommit på vad jag verkligen vill bli - sjuksköterska, vilket ju kräver att jag läser på universitetet.

Om två veckor blir jag färdig undersköterska, som jag läst till på komvux, med överaskande bra betyg (för att vara jag). Nu till min fråga, kan jag på ngt sätt tillgodoräkna mig undersköterskebetygen? Jag förstår att jag måste läsa upp de ämnen som fattas till den grundläggande behörigheten (svenska B och naturkunskap A och även naturkunskap B som ju krävs för ssk-programmet) men söker jag i så fall bara på folkhögskolebetygen/det samlade betygsdokumentet.

Jag blir helt snurrig av detta, så hoppas någon kan ge mig lite klarhet :)
 
Sv: behörighet till högskola

Har du läst till undersköterska på gymnasienivå, så bör du väl kunna göra det?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Denna termin blir sista terminen på KOMVUX och till hösten är planen att söka till högskolan, närmare bestämt lärarprogrammet med...
2
Svar
22
· Visningar
2 226
Senast: millen
·
Skola & Jobb Hur funkar det egentligen? Jag hoppade av gymnasiet efter första året och började jobba, på grund av skoltrötthet och allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
2 175
Senast: DeadSerious
·
Hästmänniskan Hej! (Nu blev det här jättelångt.. Men om ni inte orkar läsa allt hoppa till där det står Alternativ 1) Till sommaren tar jag...
2
Svar
26
· Visningar
2 158
Senast: Supersalt
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp