Behöver bolla..

Sååå… Nu har det här nött i huvudet hela dagen. Trots att det var en sån ”liten” grej så känner jag min faktist påverkad. Jag pendlar mellan att tänka ”jävla äckel, du har ingen rätt att peta på någons annan kropp utan tillåtelse” och hoppas han lär sig en läxa, samtidigt som jag tänker att det var just en ”liten” grej, och nu har han en polisanmälan på sig, sexuella trakasserier, för att han säkerligen bara råkade dricka lite för mycket just den kvällen.
Jag instämmer med alla som menar att det var helt rätt att anmäla.
Det är inte du som skall ha något som nöter i huvudet. Det är tafspuckot som skall gå med litet välförtjänt ångest och, i bästa fall, självrannsakan.
 
@Fibusen Hade han istället för att tafsa gett dig eller någon annan en smocka i ansiktet hade du förmodligen inte tänkt att det kan ursäktas med alkoholen eller att det vore fel att polisanmäla, eller hur? Eller som någon annan skrev, om han satt sig i bilen för att köra hem? Jag vet hur lätt det är att tänka och känna så när det gäller tafsande och övergrepp men HELT rätt att anmäla!! ❤
 
Jag får lite kalla kårar av den här tråden för hur ofta har inte just det där hänt, att man tar bort händer som kommer tillbaks. Många år sedan nu men det var några år i ungdomen som som jag minns att man inte kunde vara i ett enda socialt sammanhang utan att det hände.

Vi hade en liknande incident för ett par år sedan på klubb. En mycket obehaglig man hade fått för sig att han skulle hänga med min vän trots att hon inte ville. Det var verkligen något fel på denna karl, han blick var riktigt psyko. Trots att vi bad honom gå och puttade bort honom flera gånger kom han tillbaks som ett klister, tryckte sig förbi oss och fram till min vän som tillslut började bli helt vettskrämd. Då gick jag fram till vakten, berättade att mannen i röd skjorta där borta trakasserar min vän och vi blir inte av med honom trots upprepade försök att be honom gå. Vakten gick fram utan att blinka, tog mannen i kragen och ledde honom ut. Jag blev så sjukt glad över att toleransen kring detta börjar bli obefintlig. Helt rätt, som sagt, TS. När jag var tonåring tafsade som sagt grabbarna helt fritt, jag orkade inte ens värja mig tillslut. Jag önskar annat för kommande generationer och det uppnår vi enbart genom just nolltolerans. Inga oönskade händer på någons kropp, hur jävla svårt ska det va egentligen?
 
Tack för era svar! ❤️ Ni får mig att känna att det var helt rätt att göra detta. 🙏🏻 Även om det ”bara” var en hand på/mellan mina lår så har det redan där gått för långt! Jag hade inte bett om det, vi hade INTE setat och flörtat, inte ens pratat, så jag har verkligen gett noll inviter om det! Att han sen fortsätter trotts att jag genast tog bort hans hand, och den kom tillbaka på direkten, tyder på att han inte hade några gränser alls.

Kompisen som jag satt och pratade med såg ju inget, vi satt och kollade bilder i hennes mobil så hon var ju inne i det. Som hon sa, hade jag sagt något så hade hon gett han en rak höger utan att tveka. Och det var just det att jag inte sa något som fick det att kännas dumt att anmäla, men jag är väll alldeles för snäll/mild/vill inte ha något drama. Jag tycker det borde räcka att slå bort handen direkt för att verkligen fatta, även om det inte ens borde ha inträffat från första början ens!

Jag har också tänkt hur länge till det hade fortsatt om inte killen mitt emot såg det och satte stopp.

Så fin kille ändå som reagerar direkt. ❤️ Vi pratar om nån minut bara från att ”gubben” (ja, vi pratar minst 15-20 år äldre än mig) började tills killen slet bort han. Tänk vad fin världen hade varit om det fanns fler som han, som går in och sätter stopp för en helt okänd människa. Civilkurage! 🙏🏻
 
Alla kommentarer om att jag hade gjort si eller så kring raka högrar osv, som jag är säker på folk bara menar väl kan ju ha en tendens att förstärka känslan av att man har ett eget ansvar att säga ifrån eller sätta gränser. Fast man inte alls behöver visa tydligare, och de som så stort säger att dom skulle slagit tillbaka kanske inte alls skulle göra det i stundens hetta.
 
Alla kommentarer om att jag hade gjort si eller så kring raka högrar osv, som jag är säker på folk bara menar väl kan ju ha en tendens att förstärka känslan av att man har ett eget ansvar att säga ifrån eller sätta gränser. Fast man inte alls behöver visa tydligare, och de som så stort säger att dom skulle slagit tillbaka kanske inte alls skulle göra det i stundens hetta.
Jag är en sån som när jag var yngre flera gånger har lappat till folk som tafsat på mig och jag var visserligen relativt liten men vältränad och slog hårt. Det kändes faktiskt inte helt bra det heller i efterhand. Nu har de män som tafsat insett att det varit fel men det är ju trots allt något som jag rent tekniskt sett kunnat bli polisanmäld för själv.
 
Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot småtimmarna ramlar en bekant in till oss tillsammans med några andra och dom sätter sig vid vårat bord. Kommer även en äldre man och slår sig ner och jag tror att han känner nån av dom andra som dök upp så jag tänkte inte på det. Pratar inget med denna man alls mer än ett ”hej” när han kommer.

Vi sitter där en bra stund och platser byts lite vartefter någon går på toa/går in och beställer. Sen blir det en incident… Jag sitter i mitten av soffan och har bästa vännen på höger sida, och på vänster sida om mig sitter den här mannen. Plötsligt så känner jag hans hand i mitt knä och jag tar bort den direkt medans jag fortsätter prata med min kompis. 5 sekunder senare så ligger hans hand på mitt lår, jag tar bort den åter igen och flyttar mig närmare kompisen och sätter benen i kors. I samma veva så kommer hans han ner mellan mina lår, strax ovanför knäna, och då reser sig en kille i vårat sällskap sig upp i soffan och går fram till denna man och ber han att gå, mannen vill inte det så killen nästan lyfter upp han och säger att ”Nu går du!!! Du är inte välkommen här!” Blir lite småtjafs då denna man verkligen är plakatfull.

I samma veva kommer polisen och stannar till, på en vanlig spanarvända bara. Dom ser ju att denna kille försöker slita ut mannen och stannar och frågar vad som händer. Jag sitter fortfarande kvar i soffan. Killen berättar för polisen som sen kommer fram till mig och ber mig följa med. Vi går utanför uteserveringen och min bästa vän följer med. Där förklarar polisen att dom ville prata med mig pga historien som killen berättat och hon undrar om jag vill göra en anmälan. Jag blir helt ställd!

Jag förklarar att det var sjukt obehagligt när han höll på, men samtidigt så kanske jag skulle varit tydligare, rest mig upp och skrikit nej typ. Och han var verkligen kanonfull och omdömet kanske inte är det bästa då. Polisen tryckte på att jag iallafall skulle göra en anmälan, om inte bara för att markera att det är inte okej, och att man inte kan skylla på att någon är för full, för då ska man inte dricka så mycket. Kompisen höll med och tyckte jag skulle anmäla. Och det gjorde jag då. Dom ”förhörde” mig och killen som stoppade han. Polisen sa också att det kan bli ytterligare ett förhör längre fram.

Sååå… Nu har det här nött i huvudet hela dagen. Trots att det var en sån ”liten” grej så känner jag min faktist påverkad. Jag pendlar mellan att tänka ”jävla äckel, du har ingen rätt att peta på någons annan kropp utan tillåtelse” och hoppas han lär sig en läxa, samtidigt som jag tänker att det var just en ”liten” grej, och nu har han en polisanmälan på sig, sexuella trakasserier, för att han säkerligen bara råkade dricka lite för mycket just den kvällen.

Han blev även omhändertagen direkt på plats (pga fylla) och fick sova i fyllecell. Tänk att vakna upp där och dels få reda på att han är anmäld för sexuella trakasserier.

Jag vet inte… Jag försöker alltid se något gott i varje människa, har alldeles för mycket empati för denna värld egentligen, så jag sitter nästan och har dåligt samvete över att jag anmälde. Vill också tillägga att jag var långt ifrån full. Onykter ja, men långt ifrån full. Hade druckit 1 cider och 1 öl på plats.

Hur som… Hur hade ni gjort? Hade ni anmält ens?
Du gjorde rätt att anmäla!
 
Du gjorde rätt som anmälde! Du vet inte hur långt övergreppet hade gått om inte din kompis hade gått mellan, gubben hade uppenbarligen noll respekt för dina gränser. När jag utsattes för samma sak flyttade jag inte ens undan handen, så ställd blev jag.
 
Polisen ringde just upp mig för att fråga om jag hade något att komplettera, om jag hade kommit på något mer och för att stämma av lite hur det var med mig. Även hon sa att det var jättebra att jag anmälde för ”hur ska vi annars komma åt dom”.

Vad nästa steg är vet jag inte, men jag skulle ringa brottsoffermyndigheten och prata med dom (?) sen ringa upp polisen igen efter samtalet. Gissar att det kan ha något att göra med att gubben åker på några böter kanske? Ska kontakta dom här strax iallafall.
 
Just pratat med dom, och enligt deras mall så är det 5000kr i böter för kränkning jag ska kräva plus ränta. Ringt tillbaka till polisen och meddelat det. Så nu är bollen verkligen i rullning.
Nästa steg är att polisen får tag på gubben, gissar att han måste erkänna för att det ska bli något av det, vilket han säkerligen inte kommer göra. Bara hoppas att mina ord plus killen som sa ifrån räcker. Gubben blev ju även omhändertagen den natten för att han var för full så det kan ju inte vara något som är positivt för han i detta fall.

Är så trött och slut så orkar egentligen inte hålla på, men samtidigt så förbannad på alla jävla äckel! På den där äckliga gubben! Vad fan är det för jävla fel?!

Men vilken jävla skitsemester det blev, först dumpad av sin pojkvän, sen bli tafsad på på en liten uteservering, sen behöva rodda i det. Jag är så trött och slut så jag tror fan jag knäcks helt snart… 😔
 
Just pratat med dom, och enligt deras mall så är det 5000kr i böter för kränkning jag ska kräva plus ränta. Ringt tillbaka till polisen och meddelat det. Så nu är bollen verkligen i rullning.
Nästa steg är att polisen får tag på gubben, gissar att han måste erkänna för att det ska bli något av det, vilket han säkerligen inte kommer göra. Bara hoppas att mina ord plus killen som sa ifrån räcker. Gubben blev ju även omhändertagen den natten för att han var för full så det kan ju inte vara något som är positivt för han i detta fall.

Är så trött och slut så orkar egentligen inte hålla på, men samtidigt så förbannad på alla jävla äckel! På den där äckliga gubben! Vad fan är det för jävla fel?!

Men vilken jävla skitsemester det blev, först dumpad av sin pojkvän, sen bli tafsad på på en liten uteservering, sen behöva rodda i det. Jag är så trött och slut så jag tror fan jag knäcks helt snart… 😔

Vittnesmål kan ju räcka, även om gubben inte erkänner. Tycker det är en helt okej böter och bra benämning på brottet, hoppas det går igenom så du får lite extra fickpengar och gubben får skämmas och lite ekonomisk sveda. Det sänder ju en signal om inte annat, vilket är bra.
 
Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot småtimmarna ramlar en bekant in till oss tillsammans med några andra och dom sätter sig vid vårat bord. Kommer även en äldre man och slår sig ner och jag tror att han känner nån av dom andra som dök upp så jag tänkte inte på det. Pratar inget med denna man alls mer än ett ”hej” när han kommer.

Vi sitter där en bra stund och platser byts lite vartefter någon går på toa/går in och beställer. Sen blir det en incident… Jag sitter i mitten av soffan och har bästa vännen på höger sida, och på vänster sida om mig sitter den här mannen. Plötsligt så känner jag hans hand i mitt knä och jag tar bort den direkt medans jag fortsätter prata med min kompis. 5 sekunder senare så ligger hans hand på mitt lår, jag tar bort den åter igen och flyttar mig närmare kompisen och sätter benen i kors. I samma veva så kommer hans han ner mellan mina lår, strax ovanför knäna, och då reser sig en kille i vårat sällskap sig upp i soffan och går fram till denna man och ber han att gå, mannen vill inte det så killen nästan lyfter upp han och säger att ”Nu går du!!! Du är inte välkommen här!” Blir lite småtjafs då denna man verkligen är plakatfull.

I samma veva kommer polisen och stannar till, på en vanlig spanarvända bara. Dom ser ju att denna kille försöker slita ut mannen och stannar och frågar vad som händer. Jag sitter fortfarande kvar i soffan. Killen berättar för polisen som sen kommer fram till mig och ber mig följa med. Vi går utanför uteserveringen och min bästa vän följer med. Där förklarar polisen att dom ville prata med mig pga historien som killen berättat och hon undrar om jag vill göra en anmälan. Jag blir helt ställd!

Jag förklarar att det var sjukt obehagligt när han höll på, men samtidigt så kanske jag skulle varit tydligare, rest mig upp och skrikit nej typ. Och han var verkligen kanonfull och omdömet kanske inte är det bästa då. Polisen tryckte på att jag iallafall skulle göra en anmälan, om inte bara för att markera att det är inte okej, och att man inte kan skylla på att någon är för full, för då ska man inte dricka så mycket. Kompisen höll med och tyckte jag skulle anmäla. Och det gjorde jag då. Dom ”förhörde” mig och killen som stoppade han. Polisen sa också att det kan bli ytterligare ett förhör längre fram.

Sååå… Nu har det här nött i huvudet hela dagen. Trots att det var en sån ”liten” grej så känner jag min faktist påverkad. Jag pendlar mellan att tänka ”jävla äckel, du har ingen rätt att peta på någons annan kropp utan tillåtelse” och hoppas han lär sig en läxa, samtidigt som jag tänker att det var just en ”liten” grej, och nu har han en polisanmälan på sig, sexuella trakasserier, för att han säkerligen bara råkade dricka lite för mycket just den kvällen.

Han blev även omhändertagen direkt på plats (pga fylla) och fick sova i fyllecell. Tänk att vakna upp där och dels få reda på att han är anmäld för sexuella trakasserier.

Jag vet inte… Jag försöker alltid se något gott i varje människa, har alldeles för mycket empati för denna värld egentligen, så jag sitter nästan och har dåligt samvete över att jag anmälde. Vill också tillägga att jag var långt ifrån full. Onykter ja, men långt ifrån full. Hade druckit 1 cider och 1 öl på plats.

Hur som… Hur hade ni gjort? Hade ni anmält ens?
Det som var "en liten grej" nu kan leda till något mycket större i framtiden och vem vet vad som hade hänt om inte den andra killen stoppat honom. Det var helt rätt att anmäla honom, det han gjorde var INTE ok någonstans!
 
Halvt OT: pengarna till dig utgörs av skadestånd, inte böter. Om han döms kommer mannen utöver skadeståndet förmodligen att behöva betala böter i ungefär samma storleksordning men de går till statskassan.

Ok, tack! Kan verkligen ingenting om sånt här! Har aldrig haft något med polisen att göra… Men fattar jag rätt så lär han ”erkänna” (eller om mitt och vittnes ord räcker?) för att han ska åka på skadestånd plus böter?
 
Tänker också att om nu aset inte kan kontrollera sig när han är full, men ändå väljer att bli så full och gör som han gjorde, då är det ju ännu viktigare att det anmäldes. Eftersom det då är tydligt att han fullständigt skiter i hur han beter sig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 003
Senast: mars
·
Kropp & Själ Orkar inte skapa ngt anonymt konto. Jag är INTE akut självmordsbenägen så ingen behöver ringa polisen på mig. Mitt ex låter mig inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 187
Senast: tanten
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 188
Senast: manda
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 165
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp