Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som ni säkert sett har de som sköter radannonserna åt Bukefalos uppgraderat sitt system.
Det har funnits många negativa synpunkter på detta.

Jag arbetar med lite olika lösningar på detta.

Nedan finner ni en länk till ett eget annonssystem som jag har funderingar på att gå över till.

Jag skulle önska att ni gick in och testade det, genom att lägga in en eller flera annonser.
Lägg in riktiga annonser, om ni inte har något att sälja eller köpa ber jag er skriva test i annonsrubriken så att jag och andra förstår att det inte är en riktig annons.

Detta är ett helt nytt system, några av er kanske såg ett annat jag testade för några dagar sedan, jag anser detta ha många fördelar jämfört med mitt andra ;)

Systemet är inte 100% klart ännu, men jag hoppas att det skall vara tillräckligt fungerande:

http://www.bukefalos.com/r/index.php

Kom gärna med synpunkter i denna tråd, efter att ni provat.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Om jag vore du skulle jag slopa Ej djurrelaterat helt. Det viktigaste med en annonssida tycker jag är att det är många medlemmar. Och mycket hästfolk finns det ju på buke, men när det gäller ej djurrelaterade grejer så finns det andra sidor som är mer lättåtkomliga för annonsörerna, tror jag. :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Nu har jag lagt över två efterlysningar (som jag har haft på Equippa) och det fungerade smidigt. Ett stort plus att det är byggt efter samma system som forumet.:) Hoppas att detta system kommer att ersätta krångliga Equippa!
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det verkar klart bättre!
Jag ska fundera på vad jag kan annonsera om och göra ett test. :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

det där tycker ja såg mycke bättre än de som är nu uhuu ja gillar inte de som är nu, helt skumt ju.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Det verkar betydligt bättre.

Jag hittar dock ingen funktion för geografiska sökningar.

Om man söker stallplats eller tex ska köpa en häst i lägre/ordinär prisklass är geografin inte oväsentlig.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

*kl*

Jag tycker också att det ser bra ut, men det är nog lättare att bilda sig en uppfattning när det blir fler annonser.

Det som var jobbigt var att när jag gått in i en kategori så syntes längst ner senaste annonser, vilket störde synintrycket då det kunde vara annonser från andra kategorier där. Kändes lite onödigt eftersom om man gått in i en kategori så är man väl bara intresserad av den just då och vill inte veta vilka annonser som är senast inlagda?
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Kolla gärna in sökfunktionen också, även om den inte behövs just nu när annonserna är få ;)

Den avancerade alltså.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Gillade förresten inte färgerna, för mörkt och för mycket.. Fräschare och "lättare" i designen, med en tydlig logga, tycker jag! :) Att annonserna har en annan färgskala än forumet vore kanske också en idé.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag gillar sökfunktionerna! :bow: Men raser hade också varit kul att ha med. I alla fall för mej som bara söker efter en endaste ras och inte vill bläddra för mycke. :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag antar att det är svårt att komma ifrån 30 sekunders-gränsen vid sökningar?

Annars skulle jag gärna vilja se en direktlänk i annonsen till ens e-post-adress utan att man behöver klicka på användarnamnet först. Visserligen kan man ju skriva ut den själv i annonsen, men det är lätt att man glömmer bort det.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag gillar det, har även lagt in ett par annonser med. Snyggt o ffa ENKELT! :idea:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Tycker det verkar bra :)

Lätt att lägga in annons och lättöverskådliga kategorier = + + + + +

:cool:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Länkar till e-postadress samt PM bör finns längst ned under annonsen.
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Nu har jag lagt in en annons.

Besökte aldrig gamla annonsforumet så jag kan inte jämföra, men det här verkar jättebra tycker jag.

:banana:
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Säg inte att de varit där hela tiden... bäst att skaffa glasögon märker jag.:o
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jättebra initiativ! :bow:

"Senaste annonserna" längst ner på sidorna förvirrar lite eftersom annonser från alla kategorier finns med där. Men det är nog mest ett problem nu i början när många kategorier är tomma så att den delen får en väldigt upplyft placering.

Jag provade sökfunktionen, och det tog inte lång tid innan jag upptäckte att det finns en 30-sekundersbegränsning där. Söker gör man ju väldigt mycket i ett annonssystem, och om man inte får några träffar på en sökning vill man inte behöva vänta på att få göra nästa.

Jag är rädd att det inte är uppenbart för alla hur man svarar på en annons om det inte finns ett telefonnummer (dvs klicka på användarnamnet och skicka PM eller e-post). Om det går vore det nog bra med en PM- och e-post-knapp på samma ställe som telefonnumret.

Jag skulle vilja kunna göra mer geografiskt avgränsade sökningar. Många län är stora!

Det här kan nog bli jättebra! :)
 
Sv: Behöver er hjälp med nytt annonssystem

Jag håller med om att det är där de bör finnas, men just nu finns det ingenting där.

Jodå, de finns iaf på mina annonser (funna efter tips från Gunnar ;) ). Kika nedanför den beiga rutan (under telenr), precis under den i det gröna finns blå länkar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 524
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 695
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp