Bukefalos 28 år!

Behöver hjälp med att välja hingst

Nyponsan

Trådstartare
Jag tänker betäcka mitt sto till våren men kan inte välja hingst. e Richfield ue Rosenkavalier. Hon är ett riktigt fint högrest och maffigt dressyrsto. Jag ska själv ha fölet till hobbyridning. Jag vill gärna att fölet ska bli mindre och ädlare. Hingsten ska även bidra med ett lugnt och fint temperament och gärna lite hopp i sig eftersom mitt sto är renodlad dressyrhäst.
 
Sibelius är en väldigt trevlig hingst, mindre modell men ingen hopphingst. Men för hobbynivå duger säkert hans hoppning med :)
Hip hop lämnar ju ett bra temperament och mindre storlek, men kanske inte nån förädlare.
Canterbury?
 
Sibelius är en väldigt trevlig hingst, mindre modell men ingen hopphingst. Men för hobbynivå duger säkert hans hoppning med :)
Hip hop lämnar ju ett bra temperament och mindre storlek, men kanske inte nån förädlare.
Canterbury?
Sibelius är en av dem jag har funderat på. Verkar ha samma fina ridbarhet som mitt sto. Men är han någon förädlare?
 
Sibelius är en väldigt trevlig hingst, mindre modell men ingen hopphingst. Men för hobbynivå duger säkert hans hoppning med :)
Hip hop lämnar ju ett bra temperament och mindre storlek, men kanske inte nån förädlare.
Canterbury?
Jag skulle igentligen betäckt henne förra sommaren men sköt upp det och då bestämde jag mig för Total Hope men trots sin storlek verkar han ge stora avkommor eller?
 
Titta på Lambourgini om han är i avel. Ger små. nätta gummibollar som både kan röra sig och hoppa. Jag har själv fött upp två stycken. Är ridbara och vänliga.

En gammal film av min yngsta ue Ceylon

 
Titta på Lambourgini om han är i avel. Ger små. nätta gummibollar som både kan röra sig och hoppa. Jag har själv fött upp två stycken. Är ridbara och vänliga.

En gammal film av min yngsta ue Ceylon

Tack för era tips! ska kolla Lamborghini. Vad fin din häst är.
 
King Louie är bara runt 165 cm och lämnar snällt och jag vet att han exporterat avkomma till USA som dressyrhäst så han lämnar gångarter också fast han är hoppstammad :)
 
King louie säger jag med trevliga avkommor... har ett sto efter honom som fick en 9 på traven på fölvisningen. ..blev inte jihad som 1 åring då det inte malardalensvarmblodsklubb hade någon
 
1 års visning i mälardalen. Maila de och frågade för det stod på hemsidan att det skulle vara... Dom skulle återkomma. Vi var flera som ville visa men fick inget svar.
 
1 års visning i mälardalen. Maila de och frågade för det stod på hemsidan att det skulle vara... Dom skulle återkomma. Vi var flera som ville visa men fick inget svar.

Visning av ett- och tvååringar togs bort av SWB för flera år sedan, det är alltså inte något som lokalföreningarna bestämmer över. Förut kunde de visas i samband med fölvisning men den möjligheten är nu borta. Intresset var lågt och poängen blev generellt väldigt låga eftersom hästarna befann sig i växtfas.
Jag såg hästar som var bra som föl, mindre bra som ett och två år, och diplomhästar som treåringar.

Står det kvar på hemsidan att det finns möjlighet att visa ett- och tvååringar så ska jag framföra det till sidansvarig så det tas bort.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Fannybadh
·
Avel Tänkte betäcka mitt irländska sto till våren, hon är född 2011 och tanken är att ta ett föl nu, rida vidare på henne och sen avla lite...
Svar
16
· Visningar
3 835
Senast: Novali01
·
Avel Jag har ett dilemma och skulle uppskatta åsikter utifrån! Jag har ett, i både mina och andras ögon, fantastiskt sto e quite easy. Hon...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
15 513
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 735
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp