Behöver lite råd angående Back on track

S

Smilla96

Använder Back on Track på min häst som ha en senskada. Jag håller på att vänja henne vid dom för att hon skall kunna ha dom hela nätterna när hon står inne.

Just nu har jag gjort såhär. Sätter på dom på morgonen och hon har dom på sig ute i ca 6 timmar. på kvällen när jag tar in henne sätter jag på den igen och hon får gå med den på tills jag går och lägger mig vilket blir ca 3 timmar. (Jag har ökat suksesivt och har använt bot i 4 veckor nu)

Mitt mål är ju att jag ska kunna ta på henne den på kvällen när hon kommer in och ta av den innan jag släpper ut henne på morgonen. Så från ca 18.00- 9.00.
Är det över huvudtaget bra att ha den på så länge?
När ska jag våga prova ha den på hela natten?
 
Sv: Behöver lite råd angående Back on track

b o t kan mig veterligen inte gör någon skada om de sitter på länge. men inga verkande omslag ska ju sitta hela dygn i sträck. kan du inte gå ut och linda benen innan du går och lägger dig- då blir det ju typ 21-09?
 
Sv: Behöver lite råd angående Back on track

Tror du lugnt kan ha på dom hela nätterna nu, hästen borde vara invand.
 
Sv: Behöver lite råd angående Back on track

Du kan nog ha dem på natten redan nu.

Jag har flera ggr slängt på halvdygn eller tom heldygn direkt utan att vänja in, inga problem.
 
Sv: Behöver lite råd angående Back on track

När jag vänjer in BoT på min häst har jag ökat användningen endast under 4-5 dagar. Sedan har hon dem hela natten.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 270
Senast: Blyger
·
Hästvård Står ju att man ska vänja in back on Track snabbandage, 3-4 timmar och så öka en timme osv. frågan är ju vad som händer om man inte gör...
Svar
11
· Visningar
1 388
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 317
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 607
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp