Behöver lite råd & tips..

Quinny07

Trådstartare
I Juni köpte vi en liten hankatt på 12 veckor. Han har nu hunnit bli ca 9 månader. Kasterades när han var 6 månader.

Hämtade hem en liten hankattunge igår. Våran "vuxna" hankisse var väldigt på så liten har morrat & fräst åt honom hela gårdagen. Jag sov med kattungen i sovrummet & sambon med våran andra i vardagsrummet så de fick lite andrum.

Idag har det gått bättre. Lillen har slutat varit så rädd för Theo, som våran "vuxna" misse heter.

Alldeles nyss hoppade Theo upp i soffan & började slicka Lillen på huvudet. Han naffsar dock till efter en stund, så lillen säger ifrån. Varför gör han så? Är han arg på lillen?
 
Sv: Behöver lite råd & tips..

Nej, arg är han nog inte, men vill undersöka lillen lite närmare och kanske testa gränser för vad han kan göra med honom. Det låter som att de kommer att bli bra kompisar till slut.
 
Sv: Behöver lite råd & tips..

håller med.. testar nog lite och sen kan det vara att han vill visa att jag är äldre och tar hand om dig... katter är ju inte som hundar.. utan kan vara en dominans beteende fast i "pappa" rollen =D.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Detta kommer säkert vara osammanhängande o lite luddigt men jag är otroligt upprörd o ledsen just nu... Vid 12-tiden idag så hade jag...
2
Svar
32
· Visningar
7 769
Övr. Katt I huset finns 3 katter. 7-åriga Tekla, 7-åriga Yaki och 11-åriga Sessan. Tekla är bondkatt och Y & S är siameser. Tekla kom först, ett...
Svar
16
· Visningar
1 796
Senast: Malin L
·
C
Övr. Hund Hej! Jag har tre hundar, alla blandraser. En hanhund på cirka fyra år, hans barn som båda är cirka 9-10 månader(de har olika mammor...
Svar
14
· Visningar
2 659
Senast: Caen
·
Övr. Katt Ja, precis som rubriken säger har jag en väldigt börbannad honkatt hemma. Molly som den lilla tjejen heter, är en birma på 2,5 år...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: Nussikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp