Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske, men samtidigt om hans mål är att vara fri och helt obunden till mig. Jag är ett stressmoment, tjatig, jobbig och dessutom förälskad i honom då känns det ju mer som att skapa sig problem genom att återigen ha sex med denne. Då kan man ju riskera att både dra igång förväntningar och att dessutom hamna i jobbiga diskussioner mm. Saker man absolut inte vill ha

Det är hans frågeställning, inte din. Släpp det, det finns inget för dig att förstå.

Han får ta ansvar för hur han mår i detta, och agera efter det. Du får ta ansvar för hur du mår i detta, och agera efter det.
 
Vad skulle han ha gjort då? Han vill inte vara mer än FWB och du vill inte vara det, särskilt inte sexet. Då är hans förslag att skippa sexet och bara vara vänner. Vilka övriga alternativ fanns det för honom att föreslå?

Det viktigaste tycker jag är att vara tydlig och det tycker jag att han verkar ha varit. Nästa steg blir ju att bryta helt om ni inte kan vara FWB eller vänner, men jag tycker inte att det är direkt fel att lyfta de alternativen först med en person man gillar att hänga med.
Kanske, för mig är det dock främmande. Och jag tänker såhär.

Han är rädd att förlora frihet, bli tjatad på, ha diskussioner, att jag skall förvänta mig nåt mer, ställa krav osv.

Känns onekligen lite korkat att försöka ligga med den personen om man är så himla rädd för det. För det skulle ju vara ganska troligt att den personen kanske försöker få det till nåt mer, försöka binda fast en igen, tycka att man är en stor skit eller vad som helst….sett ur hans perspektiv är det ju saker han mer än allt annat vill undvika

Nu vet han ju min ståndpunkt, men sätter sig ändå i situationen så att säga.
 
Kanske, men samtidigt om hans mål är att vara fri och helt obunden till mig. Jag är ett stressmoment, tjatig, jobbig och dessutom förälskad i honom då känns det ju mer som att skapa sig problem genom att återigen ha sex med denne. Då kan man ju riskera att både dra igång förväntningar och att dessutom hamna i jobbiga diskussioner mm. Saker man absolut inte vill ha

Och ditt mål är förmodligen att ha en fungerande relation utan konstant oro och rädsla för att han ska dra och en man som älskar dig.

Och ändå gör du ingenting för att ta dig ur det här. Du lägger än en gång över allt på honom för att du själv inte vill ta ansvar för dig själv
 
Det är hans frågeställning, inte din. Släpp det, det finns inget för dig att förstå.

Han får ta ansvar för hur han mår i detta, och agera efter det. Du får ta ansvar för hur du mår i detta, och agera efter det.
Sant och det kommer jag ju att försöka att göra. Även om det är svårt.
 
Och ditt mål är förmodligen att ha en fungerande relation utan konstant oro och rädsla för att han ska dra med en man som älskar dig.

Och ändå gör du ingenting för att ta dig ur det här. Du lägger än en gång över allt på honom för att du själv inte vill ta ansvar för dig själv
Fast det gör jag inte, jag bara tänker. Allt jag funderar över handlar inte om att lägga ansvar på honom. Att jag inte får ihop logiken är inte speciellt konstigt.

Ja, det är ju det jag vill. Och insett att jag inte kan få.
 
Kanske, för mig är det dock främmande. Och jag tänker såhär.

Han är rädd att förlora frihet, bli tjatad på, ha diskussioner, att jag skall förvänta mig nåt mer, ställa krav osv.

Känns onekligen lite korkat att försöka ligga med den personen om man är så himla rädd för det. För det skulle ju vara ganska troligt att den personen kanske försöker få det till nåt mer, försöka binda fast en igen, tycka att man är en stor skit eller vad som helst….sett ur hans perspektiv är det ju saker han mer än allt annat vill undvika

Nu vet han ju min ståndpunkt, men sätter sig ändå i situationen så att säga.

Det är hans problem, inte din sak att grubbla över.

Det är knappast så att det tyder på någon inbunden förälskade som han inte vågar släppa fram i alla fall. Han vill vara FWB i första hand, vänner i andra hand. Det är det du har att bestämma dig för.
 
Kanske, men samtidigt om hans mål är att vara fri och helt obunden till mig. Jag är ett stressmoment, tjatig, jobbig och dessutom förälskad i honom då känns det ju mer som att skapa sig problem genom att återigen ha sex med denne. Då kan man ju riskera att både dra igång förväntningar och att dessutom hamna i jobbiga diskussioner mm. Saker man absolut inte vill ha
Förmodligen så gör han det som känns bra, inte analyserar in i absurdum.

Och jo, att du inte förstår logiken som alla andra i tråden gör, är konstigt
 
Fast det gör jag inte, jag bara tänker. Allt jag funderar över handlar inte om att lägga ansvar på honom. Att jag inte får ihop logiken är inte speciellt konstigt.

Ja, det är ju det jag vill. Och insett att jag inte kan få.

Då kanske du har fastnat i dina tankesnurror igen, och ska ta en paus från att sitta och grubbla? Det leder ju ingenstans. Du kommer inte komma på något svar, och vi kommer inte veta något svar.

Det som spelar roll nu är inte att tänka mer, det är att agera. Det får du göra när han kommer fram, och fram till dess kanske du ska försöka att inte tänka så mycket.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Då kanske du har fastnat i dina tankesnurror igen, och ska ta en paus från att sitta och grubbla? Det leder ju ingenstans. Du kommer inte komma på något svar, och vi kommer veta något svar.

Det som spelar roll nu är inte att tänka mer, det är att agera. Det får du göra när han kommer fram, och fram till dess kanske du ska försöka att inte tänka så mycket.
Jag är lite så tyvärr. Vill veta vad jag har att förvänta mig. För mig är detta en jobbig grej. Och jag vet ännu inte ens om han bangar ur
 
Ja, det är ju det jag vill. Och insett att jag inte kan få.

Inte så länge du är fastklamrad vid denna man i alla fall. Släpper du honom så finns det ju däremot stora möjligheter att hitta en annan man som ger en lyckligare relation.

Du kanske behöver vara själv ett tag, hitta din egen trygghet och bekräftelse? Har du varit mycket själv eller mest i relation/på gång med relation/dejtande?
 
Jag är lite så tyvärr. Vill veta vad jag har att förvänta mig. För mig är detta en jobbig grej. Och jag vet ännu inte ens om han bangar ur

Men han har varit tydlig med vad du kan förvänta dig, det har du ju berättat genom hela tråden? Och om det då är jobbigt för dig, ta ditt eget ansvar och gör slut. Du har fortfarande ett eget ansvar och egna val i detta.
 
Om du tar taktpinnen och avstyr träffen så vet du. Men jag antar att du menar att du inte vet vad han tycker om dig, vad han vill, vad han osv...

Ditt värde bestäms inte av hans inställning till dig.
Nej jag vet, men det är väl lite det jag fastnat i.

Jag vill ju att han ska tycka om mig. Samtidigt vill jag inte vara vara nåt ligg när det passar
 
Är det nån som kan analysera och grubbla så är det han.
Ja men uppenbarligen gör han inte det när det gäller er relation. Han är ju hur tydlig som helst hur han vill ha det.
Att det var jättebra för ett halvår sedan men det har förändrats är ju inte konstigt det heller. Nyförälskelse som går över känns vanligt.
Fokusera på dig och dina barn istället för någon som redan har gjort klart att han inte vill det du vill.
 
Ja men uppenbarligen gör han inte det när det gäller er relation. Han är ju hur tydlig som helst hur han vill ha det.
Att det var jättebra för ett halvår sedan men det har förändrats är ju inte konstigt det heller. Nyförälskelse som går över känns vanligt.
Fokusera på dig och dina barn istället för någon som redan har gjort klart att han inte vill det du vill.
Han verkar fundera mer än jag tror. Men allt säger han ju inte till mig. Vaddå för ett halvår sen? Det var jättebra tills Maj.
Och även då var det ”jag tycker lika mycket om dig fortfarande” men annat drog energi
 
Han verkar fundera mer än jag tror. Men allt säger han ju inte till mig. Vaddå för ett halvår sen? Det var jättebra tills Maj.
Och även då var det ”jag tycker lika mycket om dig fortfarande” men annat drog energi
Ja ok tills maj då. Samma sak, spelar ingen roll.
Han är tydlig. Om han är rädd för förhållanden så tycker han helt enkelt att det inte är värt det, krävs inte så mkt tankeverksamhet alls.
Tror det är rätt många som hade lagt benen på ryggen när man anar denna besatthet som du besitter. Tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 444
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 298
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 756
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 760
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp