Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte ha svårt för det. Det har hänt ett par gånger innan men jag brukar inte lita på/fästa mig så vid någon. Eller få
Anknytningsmönstren så triggade. Jag ändå rädd att må sämre, blir sjukskriven från jobbet, inte orkar med barn och häst liksom.

Det kommer inte hända, anledningen att du tänker så nu är för att du har byggt upp all den här ångesten som relationen skapar, du har byggt den så gigantisk att det känns som att ett bryt är större än livet självt, du har matat monstret 24 timmar om dygnet och nu känns det större än du är själv. När du slutat mata det kommer du inse att monstret inte alls va så stort.
Den är ju redan bruten, han har ju brutit den. Jag vet inte ens om han tänker höra av sig igen.

Det där är en undanflykt igen, du vet mycket väl att inget är brutet
 
Det kommer inte hända, anledningen att du tänker så nu är för att du har byggt upp all den här ångesten som relationen skapar, du har byggt den så gigantisk att det känns som att ett bryt är större än livet självt, du har matat monstret 24 timmar om dygnet och nu känns det större än du är själv. När du slutat mata det kommer du inse att monstret inte alls va så stort.


Det där är en undanflykt igen, du vet mycket väl att inget är brutet
Det där var tänkvärt, jag ska reflektera över det. Ska till stallet nu och försöka att inte tänka ett smack på honom.
 
Mår han dåligt och har alla problem du rabblar upp så är han upptagen med sig själv och tänker inte på dig därför han har fullt upp med sitt.
Hur han känner för dig när han mår bra kan ingen annan än ni två veta.

Frågan är ju mer om du ska lägga all den här tiden på att vänta särskilt med tanke på att ni bor så långt ifrån varandra?
 
Så om han hör av sig om 5 dagar kommer du meddela att du inte har något att säga och att han inte behöver höra av sig igen?
Risken finns…och den blir större ju fler dagar det går emellan. Endast 2 avbrutna handleder skulle möjligtvis kunna ursäkta det där. Mot nån man säger är så ”enormt viktigt”.

Liksom hur svårt är det att öppna ett medelande? Även om jag själv brukar öppna mina inom ett dygn så blir det definitivt betydligt oftare om det är någon ”enormt viktig”.

En sak han faktiskt sa som jag tar med mig är ”strunta i vad folk säger, det är deras handlingar som betyder något”…
 
Mår han dåligt och har alla problem du rabblar upp så är han upptagen med sig själv och tänker inte på dig därför han har fullt upp med sitt.
Hur han känner för dig när han mår bra kan ingen annan än ni två veta.

Frågan är ju mer om du ska lägga all den här tiden på att vänta särskilt med tanke på att ni bor så långt ifrån varandra?
Det han väl egentligen sagt är att han har perioder när han stänger ute allt, när det blir för mycket runt honom. Att han inte orkar ha kontakt med någon då.

Att han just nu är stressad pga för mycket jobb, andra saker som inte funkat och att han är extremt introvert och kräver massa ensamtid. Dvs tid för sig själv, träning osv för att må bra. Just nu har han häcken full att bli klar med sin båt så han kommer iväg.

Det har väl varit lite det som varit tanken, att han hör av sig och förklarar när han kommer iväg. Samtidigt så… 5 dagar. Och vi kommunicerar via en app där man ser klart och tydligt på displayen om nån försöker nå en.

Jag är enormt osäker på om det han säger ”vi ska ses, du betyder enormt mycket” är bra dagar eller inget alls. Jag är inte säker på något alls egentligen.

Men troligast är ju att han antingen tänker ”skit i henne, jag tonar ner allt så hon slutar tro nåt”, alt ”jag vet ju att hon kommer så fort jag viftar med ett finger”…nåt av det är det.

Sen tänker jag att det där må dåligt pratet också kan vara en undanflykt. Han säger ”jag bara orkar inte vara social”… Nä men om nån man tycker så himla mycket om betyder något så kanske man kan prova att skriva hej eller nåt. Varje gång samtalen avslutas är det också mitt i ett samtal.
Jättemärkligt. Och visst kan jag ursäkta det med att ”han kanske är så asocial/mår dåligt nu att han gör det han kan… men det börjar kännas mer och mer långsökt
 
Du vill ha uppmärksamhet och kontakt även när ni inte ses men han ger dig av en eller annan anledning inte det?
Ja, kanske inte 24/7 som innan. Men hade jag fått önska så iaf några meddelanden per dag. Med tanke på att vi inte ses ofta så blir ju onekligen annan kontakt viktigare än om man bor ihop/ses flera gånger i veckan
 
Det han väl egentligen sagt är att han har perioder när han stänger ute allt, när det blir för mycket runt honom. Att han inte orkar ha kontakt med någon då.

Att han just nu är stressad pga för mycket jobb, andra saker som inte funkat och att han är extremt introvert och kräver massa ensamtid. Dvs tid för sig själv, träning osv för att må bra. Just nu har han häcken full att bli klar med sin båt så han kommer iväg.

Det har väl varit lite det som varit tanken, att han hör av sig och förklarar när han kommer iväg. Samtidigt så… 5 dagar. Och vi kommunicerar via en app där man ser klart och tydligt på displayen om nån försöker nå en.

Jag är enormt osäker på om det han säger ”vi ska ses, du betyder enormt mycket” är bra dagar eller inget alls. Jag är inte säker på något alls egentligen.

Men troligast är ju att han antingen tänker ”skit i henne, jag tonar ner allt så hon slutar tro nåt”, alt ”jag vet ju att hon kommer så fort jag viftar med ett finger”…nåt av det är det.

Sen tänker jag att det där må dåligt pratet också kan vara en undanflykt. Han säger ”jag bara orkar inte vara social”… Nä men om nån man tycker så himla mycket om betyder något så kanske man kan prova att skriva hej eller nåt. Varje gång samtalen avslutas är det också mitt i ett samtal.
Jättemärkligt. Och visst kan jag ursäkta det med att ”han kanske är så asocial/mår dåligt nu att han gör det han kan… men det börjar kännas mer och mer långsökt
Nu utgår du ju ifrån att han är ”frisk”.
En person som mår dåligt kan mycket väl stänga av allting även sina känslor.
Det är inte alls ovanligt sen om det är just så i det här fallet eller bara en ursäkt kan ingen av oss veta.
Det kommer du märka med tiden om du fortsätter träffa killen.
 
Ja, kanske inte 24/7 som innan. Men hade jag fått önska så iaf några meddelanden per dag. Med tanke på att vi inte ses ofta så blir ju onekligen annan kontakt viktigare än om man bor ihop/ses flera gånger i veckan
Ja det är ju det normala det är vad dom allra flesta friska och kära människor vill men mår en person dåligt kan man inte alls ställa samma krav eller sätta upp en lista på att personen ska bete sig si eller så för det kommer dom inte göra.
 
Jag brukar inte ha svårt för det. Det har hänt ett par gånger innan men jag brukar inte lita på/fästa mig så vid någon. Eller få
Anknytningsmönstren så triggade. Jag ändå rädd att må sämre, blir sjukskriven från jobbet, inte orkar med barn och häst liksom.
Jag tror lika lite på anknytningsteorier som på horoskop dvs inte alls vi människor lär oss hela livet av varandra och vi ändrar oss också mycket beroende på vem vi träffar /dejtar / är tillsamman med.

Den här killen har du fastnat för av någon anledning kanske så enkelt som att det är svårt emellan er människor strävar hela tiden efter svar det är därför vi kommit så långt på jorden.
 
Det han väl egentligen sagt är att han har perioder när han stänger ute allt, när det blir för mycket runt honom. Att han inte orkar ha kontakt med någon då.

Att han just nu är stressad pga för mycket jobb, andra saker som inte funkat och att han är extremt introvert och kräver massa ensamtid. Dvs tid för sig själv, träning osv för att må bra. Just nu har han häcken full att bli klar med sin båt så han kommer iväg.

Det har väl varit lite det som varit tanken, att han hör av sig och förklarar när han kommer iväg. Samtidigt så… 5 dagar. Och vi kommunicerar via en app där man ser klart och tydligt på displayen om nån försöker nå en.

Jag är enormt osäker på om det han säger ”vi ska ses, du betyder enormt mycket” är bra dagar eller inget alls. Jag är inte säker på något alls egentligen.

Men troligast är ju att han antingen tänker ”skit i henne, jag tonar ner allt så hon slutar tro nåt”, alt ”jag vet ju att hon kommer så fort jag viftar med ett finger”…nåt av det är det.

Sen tänker jag att det där må dåligt pratet också kan vara en undanflykt. Han säger ”jag bara orkar inte vara social”… Nä men om nån man tycker så himla mycket om betyder något så kanske man kan prova att skriva hej eller nåt. Varje gång samtalen avslutas är det också mitt i ett samtal.
Jättemärkligt. Och visst kan jag ursäkta det med att ”han kanske är så asocial/mår dåligt nu att han gör det han kan… men det börjar kännas mer och mer långsökt
Mitt ex visste precis när jag började ta avstånd.
Då hörde han av sig och allt var gulligull.
Sen blev det ghosting igen.
Jag mådde dåligt av att han inte hörde av sig och så gick varvet runt
Han hade inga tankar på att binda sig, däremot ljög han om det så jag skulle bli fast.
Jag mår så mycket bättre utan en sån person i mitt liv
( det var inte hela historien, men resten behöver inte dras här)
 
Hej
Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå.

Gäller denna man jag träffade över nätet i November. Vi har setts några gånger under våren, haft det fantastiskt. I Maj började det fallera, han skulle jobba 7 dagar i veckan då det är då han har chansen att jobba extra inom sitt yrke. Vi kunde inte ses utan han var tvungen att göra detta men lugnade mig med att detta var fram till midsommar. Och att han kommer förbi med båten när han seglar förbi mig.

Jag inser ju att han drar sig undan mer och mer. Han sa i början av månaden att ”jag vill inte att du förväntar nåt mer än det vi redan har, men jag träffar dig gärna” (dvs ses ibland, det är 35 mil mellan oss). Okej sa jag och la fram vad jag önskade. Dvs att jag respekterade att han skulle göra det han ville. Men också ville försöka ses, han sa att han gärna träffades och vi skulle försöka att ses 1 gång i månaden framöver.

Han är en person som behöver mycket egentid, han är själv förvånad att han har så litet behov av mänsklig kontakt. Han har jobbat för mycket och är stressad av saker som inte blir klara. Han förklarar det att han går in i sin grotta då… inte kommunicerar med någon. Att han inte är gjord för nåt förhållande, han orkar inte med den kontakten man behöver ha då. Men som sagt han vill fortfarande ses. Att det där har jag accepterat. Även om det gör väldigt ont.

Vår kontakt är mer sporadisk än någonsin, då har vi haft daglig kontakt Nov-Maj. Jag förstår ju att sitta och kommunicera hela tiden inte riktigt hinns med osv men numera är det kanske 1-2 gånger i veckan. Men förr eller senare öppnar han, och försvinner mitt i en dialog.

Förra veckan var det tyst kanske 4 dagar, sen kom ett medelande ”ja, vi ses när jag kommer förbi. Jag kan anpassa efter hur du jobbar men då ses vi”… fick även ett i fredags att han går på semester nu på torsdag och ”då jävlar”. Sen dess har han inte öppnat mitt svar på det.

Men jag går fullständigt sönder. Jag är så rädd att han aldrig hör av sig igen. Att han kanske tar tillbaka detta. Det som talar emot att han bara skulle göra så är att han hela tiden velat ses, att han säger att han tycker väldigt mycket om mig, att han tycker om mig, vår kontakt, vara och umgås med mig…. Men det känns som han stängt av helt. Vilket jag ju vet att han gör i perioder. Samtidigt känns han inte som en person som aldrig skulle höra av sig igen.

Men jag går sönder av denna oro, och Kaj vet att det ligger hos mig. Jag har försökt få hjälp men det är bara KBT som gäller vilket jag och senaste psykolog var överens om att det är inte rätt för mig. Jag föesök via VC men där är också bara KBT de kan erbjuda.

Jag har en stark separationsångest, från barndom/uppväxt och är säkerligen en ”ambivalent anknuten”. Killen ifråga är en ”otrygg undvikande anknytning” viket han själv håller med om annars skulle jag inte skriva så. Jag vill knyta närmare, medan han blir skrämd av för mycket känslor och drar sig undan… för att senare dyka upp. Sedan är han logiskt, tänker inte med känslor utan enbart ”logik”, jag är lite tvärtom.

Men detta äter upp mig helt, jag får ingen hjälp. Jag har fastnat i att vänta och undra. Han är tydlig med att han inte kan/vill ha ett förhållande. Men samtidigt mån om att vi skall träffas och försöka ses för att jag betyder mycket.

Jag gör saker som jag brukar men hjärtat är liksom inte med och den oron äter verkligen upp mig. Jag inser ju att detta kan brytas genom att han hör av sig. Samtidigt är jag arg för att mitt liv ju inte kan stå och falla med det… men hela min kropps ”larmsystem” tjuter verkligen.

Vet inte vad jag ville men denna tråd, kanske bolla lite eller få lite tips. Bara inte känna mig så himla ensam.
Jag skulle ringa och prata med honom och berätta precis hur jag känner och be honom att vara ärlig med hur han tänker.
Det är det bästa du kan göra att prata ut med honom.

Du har som någon annan skrev i tråden byggt upp hela ditt liv kring honom just nu och det är inte sunt oavsett om dejtingen går bra eller inte :)
 
Senast ändrad:
Jag skulle ringa och prata med honom och berätta precis hur jag känner och be honom att vara ärlig med hur han tänker.
Det är det bästa du kan göra att prata ut med honom.

Men varför? Det är så himla tydligt att mannen inte vill eller orkar höra av sig eller ens öppna meddelanden. TS har all rätt i världen att skicka en surt meddelande och be honom fara åt skogen om hen känner för det.

Man behöver inte prata om allt, och det verkar som att dom redan pratat en hel del. Han vill inte mer än att dyka upp och ligga lite ibland. Han vill inte ha några krav på att höra av sig eller ha kontakt därimellan. Det funkar inte för TS, dom verkar inte inte vara kompatibla i kommunikationen. Det finns inget mer att prata om 😅
 
Men varför? Det är så himla tydligt att mannen inte vill eller orkar höra av sig eller ens öppna meddelanden. TS har all rätt i världen att skicka en surt meddelande och be honom fara åt skogen om hen känner för det.

Man behöver inte prata om allt, och det verkar som att dom redan pratat en hel del. Han vill inte mer än att dyka upp och ligga lite ibland. Han vill inte ha några krav på att höra av sig eller ha kontakt därimellan. Det funkar inte för TS, dom verkar inte inte vara kompatibla i kommunikationen. Det finns inget mer att prata om 😅
Absolut jag håller med er om att hans betedde är illa men man vet inte alls vad som ligger bakom eller hur han uppfattar situationen.

Ts verkar ju tycka om honom trots att han är knäpp så att säga åt ts att bryta kontakten osv kommer inte fungera ts kommer inte att göra det för att andra säger det.
 
Jag tror lika lite på anknytningsteorier som på horoskop dvs inte alls vi människor lär oss hela livet av varandra och vi ändrar oss också mycket beroende på vem vi träffar /dejtar / är tillsamman med.
Anknytningsteori är ju inte direkt att jämföra med horoskop. Det du skriver står inte heller i motsats till anknytningsteori. Många som inkluderar anknytningsteori i sitt arbete utgår t.ex. ifrån att detta inte är statiskt och att olika händelser och relationer både kan skapa en tryggare och mer otrygg anknytning, samt att man kan ha olika anknytningsmodeller i olika relationer och i olika skeden. Jag undrar om du kanske har en del missuppfattningar kring vad det teorin, och kanske att du låter dig vilseledas av en feltolkning av ordet teori som begreppet används inom forskning?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 531
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 575
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 789
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 775
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Hage

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp