Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag får ju inte mitt mående bättre så länge jag inte vet. Vet jag så tror jag att jag blir lugn. Enda jag kan göra är att fokusera på mig själv, men det hänger ändå över huvudet 24/7
Fast innerst inne vet du. Du vill bara inte acceptera det. Du vill att det ska vara annorlunda.
Det är fullt förståeligt.
De flesta har en liknande t-shirt i en eller annan form.

Ett "vore kul att ses" betyder just att det vore kul att ses, men det hamnar uppenbarligen inte särskilt högt på prioritetslistan för honom.
Medan för dig innebär "vore kul att ses" en massa ångest, längtan och förhoppningar som upptar mycket av ditt liv.

Du är mycket mer investerad än vad han är.
 
Fast detta inser vilken normalkänslig människa som helst.

Precis som man själv oftast känner av tusen olika saker som andra inte säger rakt ut. Det går inte att skriva sådana här trådar utan att det märks utåt, förlåt men det är sant.

Svinjobbigt för dig verkligen men du måste ta dig ur detta för att behålla någon del av dig själv, ni är en jättedålig match ❤
 
Tack, det är så jag vill att det skall vara. Att jag tar tillbaka mitt eget liv. Han har ju sitt liksom… medan jag väntar och mår dåligt. Vilket han troligtvis inte gör, inte på samma sätt iaf för det är ju han som styr och har all ”makt” tyvärr då även över hur jag skall må. Och jag vill gärna ha tillbaka den makten men jag vet inte hur

Du kommer aldrig få mer makt över ditt liv och mående tillsammans med honom. Just därför är det ett destruktivt förhållande och du behöver ta tillbaka den makten genom att bryta.
 
Fast innerst inne vet du. Du vill bara inte acceptera det. Du vill att det ska vara annorlunda.
Det är fullt förståeligt.
De flesta har en liknande t-shirt i en eller annan form.

Ett "vore kul att ses" betyder just att det vore kul att ses, men det hamnar uppenbarligen inte särskilt högt på prioritetslistan för honom.
Medan för dig innebär "vore kul att ses" en massa ångest, längtan och förhoppningar som upptar mycket av ditt liv.

Du är mycket mer investerad än vad han är.
Ja det är jag garanterat, han vill ju lite komma och gå som han vill. För att han har en massa issues enligt egen utsago. Och det är väl dem jag försökt följa och anpassa efter. Fast jag u grunden vet att det är fel.
 
Du skriver mycket om era anknytningsmönstet och att mycket beror på det. Jag tror det är dumt att fastna i det tänket. Min terapeut har nämnt samma anknytningsmönster hos mig som hos din partner och vi beter oss till exempel inte alls på samma sätt, det är liksom inget horoskop.

Jag tror att du och den andra personen inte vill och känner samma sak, och det suger. Det behöver inte finnas någon annan förklaring än att ni inte vill och känner samma sak och du kommer inte må bättre av att försöka hitta förklaringsmodeller för varför det är på det sättet just nu. Bättre att bryta nu och fundera sen. Ta hand om dig ❤️
 
Du kommer aldrig få mer makt över ditt liv och mående tillsammans med honom. Just därför är det ett destruktivt förhållande och du behöver ta tillbaka den makten genom att bryta.
Ja, lite där har vi hamnat.

Så fort jag försöker säga min mening, eller att jag tycker att något han gjort sårat mig eller dyl så blir han defensiv.

Att ha en relation oavsett om det bara är en vänskapsrelation bygger på på att man lyssnar in varandra, inte anpassar men försöker förstå och möta den andre. Inte att en tvingas backa hela tiden
 
Du skriver mycket om era anknytningsmönstet och att mycket beror på det. Jag tror det är dumt att fastna i det tänket. Min terapeut har nämnt samma anknytningsmönster hos mig som hos din partner och vi beter oss till exempel inte alls på samma sätt, det är liksom inget horoskop.

Jag tror att du och den andra personen inte vill och känner samma sak, och det suger. Det behöver inte finnas någon annan förklaring än att ni inte vill och känner samma sak och du kommer inte må bättre av att försöka hitta förklaringsmodeller för varför det är på det sättet just nu. Bättre att bryta nu och fundera sen. Ta hand om dig ❤️
Det är så min psykolog förklarat det. Och även han och jag har diskuterat det. Jag har en grav separationsångest, ofta triggad i oförståeliga avslut. Däremot vet jag att det skiljer sig för andra. Många kan tex bli oerhört olyckliga om partnern åker iväg en helg, det blir inte jag.
 
Kloka ord.

Kanske är det ett sätt jag kan försöka tänka mig på. Allt som inte är ja är ett nej. För detta är otydligt. Jo jag fattar ju att han inte vill ha ett klassiskt förhållande då det skrämmer honom samt att han måste flytta förr eller senare. Och det är egentligen orimligt att ens prata om det såhär tidigt.

Klart och tydligt var ju att han ville ses när han kom iväg, samtidigt är ju en 5 dagars tystnad något väldigt luddigt. Så kanske att jag skall tänka mig nej… tills/om han nu dyker upp och säger ”jag kommer på fredag”. Eller bara inte alls försöka tänka att han kommer på fredag

Nej det var inte klart och tydligt alls. Skulle du pausa alla dina planer från dagen han sa och hur långt framöver då...? Det är ett jävligt svinigt beteende.

Jag har en relation med en man där vi inte ser en framtid tillsammans, hade olika ingång och egentligen är det han som vill ha ett "förhållande" på färre punkter än jag vill. Jag är jävligt otrygg med dåliga förhållande i bagaget. Inte en sekund de typ 1.5 åren vi träffats har han fått mig att känna mig osäker. Inte en sekund! Så beter sig en respektfull vuxen människa i sina relationer och det är det någon som är otrygg behöver.
 
Fast nej, den är inte bruten. Du har inte stängt dörren. Du hoppas och tror fortfarande att han ska höra av sig igen och att ni ska ses.
Jag är kluven, jag är inte mycket för att blocka och ta bort. Jag vet att många år väldigt snabba med det för minsta lilla. Själv är jag mer att jag blockar och tar bort om någon är dum/trakasserar mig. Och det gör han inte
 
Ja, lite där har vi hamnat.

Så fort jag försöker säga min mening, eller att jag tycker att något han gjort sårat mig eller dyl så blir han defensiv.

Att ha en relation oavsett om det bara är en vänskapsrelation bygger på på att man lyssnar in varandra, inte anpassar men försöker förstå och möta den andre. Inte att en tvingas backa hela tiden

Nej men fy, det där är INTE okej! ALLS! Alltså på riktigt, det är inte en jämlik relation och det blir aldrig bättre.

Det låter mer som att du blivit beroende?
 
Jag är kluven, jag är inte mycket för att blocka och ta bort. Jag vet att många år väldigt snabba med det för minsta lilla. Själv är jag mer att jag blockar och tar bort om någon är dum/trakasserar mig. Och det gör han inte
Jag är likadan. Men eftersom du utgår från att han tillsist kommer höra av dig behöver du åtminsone berätta för honom att du inte vill ha mer kontakt. Förhoppningsvis respekterar han ju detta.
 
Nej det var inte klart och tydligt alls. Skulle du pausa alla dina planer från dagen han sa och hur långt framöver då...? Det är ett jävligt svinigt beteende.

Jag har en relation med en man där vi inte ser en framtid tillsammans, hade olika ingång och egentligen är det han som vill ha ett "förhållande" på färre punkter än jag vill. Jag är jävligt otrygg med dåliga förhållande i bagaget. Inte en sekund de typ 1.5 åren vi träffats har han fått mig att känna mig osäker. Inte en sekund! Så beter sig en respektfull vuxen människa i sina relationer och det är det någon som är otrygg behöver.
Ja, det är ett svinigt betende. Dock till hans försvar skrev han mer ”Ja då ses vi, jag ligger efter så vet inte exakt när men iväg kommer jag. Jag kan anpassa efter dig och lägga mig utanför hamnen för några introvertdagar om du jobbar”.

Så planen var inte så svinig, flera dagars tystnad däremot och att inte öppna medelanden däremot.
 
Kloka ord.

Kanske är det ett sätt jag kan försöka tänka mig på. Allt som inte är ja är ett nej. För detta är otydligt. Jo jag fattar ju att han inte vill ha ett klassiskt förhållande då det skrämmer honom samt att han måste flytta förr eller senare. Och det är egentligen orimligt att ens prata om det såhär tidigt.

Klart och tydligt var ju att han ville ses när han kom iväg, samtidigt är ju en 5 dagars tystnad något väldigt luddigt. Så kanske att jag skall tänka mig nej… tills/om han nu dyker upp och säger ”jag kommer på fredag”. Eller bara inte alls försöka tänka att han kommer på fredag
Han vill inte ha ett klassiskt förhållande med just dig. När han träffar någon annan är det kanske precis vad han vill ha. Jag har stött på alltför många som blivit förkrossade när mannen som sagt att han inte vill ha ett förhållande för att det inte passar hans personlighet träffar någon annan som han lever villa-volvo-vovve-liv med.

För oss som läser det du skriver är han inte otydlig. Han vill inte ha ett förhållande med dig. Att han säger att ni kan ses en gång i månaden är för att han vill vara snäll mot dig. Det kan också vara så att han tycker att det är väldigt smickrande att du är så förtjust i honom att han beter sig som han gör för att han vill hålla kvar din uppmärksamhet lite men inte så mycket att det blir besvärligt.
 
Nej men fy, det där är INTE okej! ALLS! Alltså på riktigt, det är inte en jämlik relation och det blir aldrig bättre.

Det låter mer som att du blivit beroende?
Jag inser det och det är lite det jag menar med medberoende… jag försöker förstå honom och anpassa. Förr kunde jag glatt skicka iväg ett mess ”men hallå, har du gått och självdött” lite för att det är min/vår jargong. Idag är varje medelande tex noga övervägt länge för att inte pressa, stressa och synat ur div vinklar och vrår för att inte väcka nån dålig reaktion.

En gång skrev han ”vi är nätkompisar med förmåner”, jag svarade ”jag får väl försöka ha lite självrespekt och faktiskt inte nedgradera mig att bli något KK”. Han blev arg och svarade att ”då kan vi ju bara vara nätkompisar då och sluta ha sex”…. Jag backade.

Jag inser också om jag skall vara ärlig att jag beter mig som nån form av misshandelsoffer, ”han slog mig för jag var 10 minuter sen” är inte långt ifrån ”han hörde inte av sig för han är stressad/ledsen/osäker/introvert”… såklart skillnad i grader men jag ser ju mönstren.

Även om han nu gått in i sig själv och allt det där så ja… nån gång kan man faktiskt ha tid att slänga iväg ett litet mess. Till nån man tycker så väldigt mycket om och betyder så mycket.
 
Han vill inte ha ett klassiskt förhållande med just dig. När han träffar någon annan är det kanske precis vad han vill ha. Jag har stött på alltför många som blivit förkrossade när mannen som sagt att han inte vill ha ett förhållande för att det inte passar hans personlighet träffar någon annan som han lever villa-volvo-vovve-liv med.

För oss som läser det du skriver är han inte otydlig. Han vill inte ha ett förhållande med dig. Att han säger att ni kan ses en gång i månaden är för att han vill vara snäll mot dig. Det kan också vara så att han tycker att det är väldigt smickrande att du är så förtjust i honom att han beter sig som han gör för att han vill hålla kvar din uppmärksamhet lite men inte så mycket att det blir besvärligt.
Jag vet inte varför ni/vissa hakar upp sig på förhållandebiten. Det är inte det jag är ute efter.

Tror heller inte han kommer att hitta det perfekta förhållandet. Han har ett bagage, många relationer som tagit slut då kvinnan inte uppskattat hans ”man kan ses Max 2-3 gånger i veckan”…han har en historik där han gått in i sig själv och inte orkat prata med den han är ihop med osv… och själv anser han att han verkligen anträngt sig i dessa relation och vips har han blivit dumpad per sms. Jag ser lite ett mönster.

Hans drömkvinna är nån som vill ses nån/några dagar i veckan, tycker det är helt okej att han försvinner och seglar 5 veckor när det passar, som int bryr sig om ifall han inte hör av sig på några veckor. Han kallar det självständiga kvinnor… jag vet inte om jag håller med. Urvalet torde vara ganska litet.

Jag är inte säker på hans ses varje månad bara är av snällhet, han brukar inte vara ”snäll” genom att säga saker han tror jag vill höra. Men smickrad av mig, absolut… att jag alltid finns, ja säker en del av det också. Jag hade också tyckt det varit lite mysigt om nån som jag tyckte så mycket om mig.
 
Jag inser det och det är lite det jag menar med medberoende… jag försöker förstå honom och anpassa. Förr kunde jag glatt skicka iväg ett mess ”men hallå, har du gått och självdött” lite för att det är min/vår jargong. Idag är varje medelande tex noga övervägt länge för att inte pressa, stressa och synat ur div vinklar och vrår för att inte väcka nån dålig reaktion.

En gång skrev han ”vi är nätkompisar med förmåner”, jag svarade ”jag får väl försöka ha lite självrespekt och faktiskt inte nedgradera mig att bli något KK”. Han blev arg och svarade att ”då kan vi ju bara vara nätkompisar då och sluta ha sex”…. Jag backade.

Jag inser också om jag skall vara ärlig att jag beter mig som nån form av misshandelsoffer, ”han slog mig för jag var 10 minuter sen” är inte långt ifrån ”han hörde inte av sig för han är stressad/ledsen/osäker/introvert”… såklart skillnad i grader men jag ser ju mönstren.

Även om han nu gått in i sig själv och allt det där så ja… nån gång kan man faktiskt ha tid att slänga iväg ett litet mess. Till nån man tycker så väldigt mycket om och betyder så mycket.
Hur tydlig behöver han vara att han mest vill ligga när det passar?
Han säger det ju rent ut till dig.
 
Hans drömkvinna är nån som vill ses nån/några dagar i veckan, tycker det är helt okej att han försvinner och seglar 5 veckor när det passar, som int bryr sig om ifall han inte hör av sig på några veckor. Han kallar det självständiga kvinnor… jag vet inte om jag håller med. Urvalet torde vara ganska litet
Det är väl skitsamma om urvalet är litet? Det finns garanterat tjejer som inte har problem med det där. Men vad spelar det för roll?
Det viktiga är att det INTE FUNKAR FÖR DIG. Och han är inte alls intresserad att ändra på sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 440
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 263
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 738
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp