Behöver lite stöd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är bara du som kan bestämma om du har tid och tålamod och känner att du kan tagga ner oron lite :)

Han kanske är ett as eller så är han bara en känslig själ som behöver mer tid.

Vi kan inte veta, dessutom skriver du i affekt gissar jag på :)
Nej, jag skriver inte i affekt. Men vet att jag kan framstå lite så ibland. Har denne kille lärt mig 😂

Han är en känslig och udda själ med lite annorlunda tänk.

Om jag kan tagga ner oron vet jag inte, men ger jag honom de 2 veckorna så vet jag ju säkert. Ang om han skulle vilja skita i allt så ja antingen drar han på det, om jag känner honom rätt. Men jag upplever inte att han är den som skulle ghosta och försvinna.
 
Då får du bli det. Det här är min åsikt och den får jag ha. Självklart finns det relationer som blir bättre med tiden. Men att stanna med någon som gjort klart att den bara vill ge så lite som den här personen vill är vansinne om man själv är en person som vill och behöver så mycket mer. Och nej, sådant brukar aldrig bli bättre. Det är min erfarenhet.
Fast han KAN inte ge mer. Båda jobbar helger. 1 gång i månaden är max vad som kan lösas innan en ev flytt. Och där är vi inte
 
Då får du bli det. Det här är min åsikt och den får jag ha. Självklart finns det relationer som blir bättre med tiden. Men att stanna med någon som gjort klart att den bara vill ge så lite som den här personen vill är vansinne om man själv är en person som vill och behöver så mycket mer. Och nej, sådant brukar aldrig bli bättre. Det är min erfarenhet.
Såklart du får ha din åsikt men du skriver tro mig det kommer inte bli bättre till ts?
Vad vet du om det när dom inte ens själva vet det?
 
Såklart du får ha din åsikt men du skriver tro mig det kommer inte bli bättre till ts?
Vad vet du om det när dom inte ens själva vet det?
Jag känner mig helt övertygad om det. Självklart kan mirakel ske, men det är ju rätt sällsynt. TS skriver själv "Han är tydlig med att han inte kan/vill ha ett förhållande", och hon mår SKIT av det. Så varför hänga kvar och plåga sig i väntan på att något kanske, eventuellt, förmodligen inte, ska ändras.
 
Jag känner mig helt övertygad om det. Självklart kan mirakel ske, men det är ju rätt sällsynt. TS skriver själv "Han är tydlig med att han inte kan/vill ha ett förhållande", och hon mår SKIT av det. Så varför hänga kvar och plåga sig i väntan på att något kanske, eventuellt, förmodligen inte, ska ändras
Du skrev "Han är tydlig med att han inte kan/vill ha ett förhållande". Det är vad jag gått på när jag svarat.
Och trots det vill han åka 35 mil för att att ses och med båt hur lång tid tar det ens 😅
 
Nej, jag skriver inte i affekt. Men vet att jag kan framstå lite så ibland. Har denne kille lärt mig 😂

Han är en känslig och udda själ med lite annorlunda tänk.

Om jag kan tagga ner oron vet jag inte, men ger jag honom de 2 veckorna så vet jag ju säkert. Ang om han skulle vilja skita i allt så ja antingen drar han på det, om jag känner honom rätt. Men jag upplever inte att han är den som skulle ghosta och försvinna.
Jag hade ett ex som när vi var på g talade om för mig att han minsann inte var kär i mig och liknande dumheter har man också hört när folk är pressade 😂

Ta det som det kommer bara men du måste se till att du själv inte mår dåligt av det genom att pyssla med ditt eget och lägg inte all energi på honom.
 
Du skrev "Han är tydlig med att han inte kan/vill ha ett förhållande". Det är vad jag gått på när jag svarat.
Då fattar jag, det sa han för han hade blivit väldigt rädd av detta med flytt.

Dels vill han inte bo med någon alls, dels insåg han väl att han har hela sitt liv där han bor. Byta jobb och dra 35 mil skrämde honom. Kan inte klandra honom…. Han sa sedan att han övertänkte. Ett förhållande ställer krav och han är rädd för krav och har en enormt negativ syn på förhållanden. Detta var väl en sak jag velat prata med honom om. Han sa själv att han övertänkt just pga vi pratat om flytt och han blev rädd för mina förväntningar. Vi har kommit överens om att flytt inte är nåt det är läge att ens tänka på nu.

Luddigt och rörigt. Han är livrädd att bli bunden och ofri.
 
Då fattar jag, det sa han för han hade blivit väldigt rädd av detta med flytt.

Dels vill han inte bo med någon alls, dels insåg han väl att han har hela sitt liv där han bor. Byta jobb och dra 35 mil skrämde honom. Kan inte klandra honom…. Han sa sedan att han övertänkte. Ett förhållande ställer krav och han är rädd för krav och har en enormt negativ syn på förhållanden. Detta var väl en sak jag velat prata med honom om. Han sa själv att han övertänkt just pga vi pratat om flytt och han blev rädd för mina förväntningar. Vi har kommit överens om att flytt inte är nåt det är läge att ens tänka på nu.

Luddigt och rörigt. Han är livrädd att bli bunden och ofri.
Avståndet känns som ett stort motstånd för er.
 
Avståndet känns som ett stort motstånd för er.
Det där är så lustigt på nåt sätt. Det ÄR ju det. Och logistiken är vad den är. Men ändå kan han säga att han vill prova att ses 1 gång i månaden. Tillägger då att han är den som kör varje gång 😉
 
Tack för att du förstår.
Ja jag vet att de allra flesta säger dumpa. Att han är skit osv och ja betendet är skit helt klart.

Ja, denna stänger också av när det blir för mycket. Jag upplever honom som en ärlig person, säger han något är det så. Och så mycket som han pratat om hur han behöver stänga in sig ibland och sitt starka behov av det så kan det likaväl vara att han tycker det är en självklarhet att jag förstår.

Ibland svarar han, ibland dyker han upp efter några dagar, ofta försvinner han mitt o ett prat. Det kan vara ointresse eller en vilja att vara respektlös. Det kan också vara att det var det han orkade just nu.

Han har lagt en hel del energi på oss både genom kommunikation och att ses. Han vill försöka ses så igen, det är liksom det som står till buds.

Han har ett mer praktiskt tänk än vad jag har. Han kan likaväl tycka att det inte är nån idé att höra av sig föränn han är påväg. Eller tänker att han fokuserar på jobbet som han just nu är så trött av. Han har tyckt om sitt jobb men gör det numera inte alls, just för att det blivit för mycket jobb.

Finns chansen vill jag gärna ge honom den. Sen vet jag att båten och få ordning på saker är prio 1 nu. Själv är jag multitaskare av rang och skulle hört av mig ändå. Men han är mer praktisk, och lite avtrubbad gällande känslor enligt egen utsago
Jag har varken sagt dumpa eller att han är en skit, däremot så låter det som att det här potentiellt kan bli en långdragen process där du är den som kommer att få anstränga dig, slå knut på dig själv, inse frustrationen att du inte är i en position där du kan sätta hårt mot hårt (dåligt uttryck kanske, men du kommer förmodligen inte kunna ställa krav så läge du befinner dig i situationen att du är rädd att säga något för att han kanske är tyst i hundra år). Du mår dåligt av den här kontakten, han verkar inte lida av det. Jag säger inte att jag själv skulle lyckas göra annorlunda, men jag tror att du får stålsätta dig för att må såhär under en ganska lång tid. Visst, det finns vissa fördelar med att chilla mer själv, men det är inte lätt att arbeta med samtidigt som någon de facto verkar vara osäker. Risken på att göra avkall för mycket på sig själv är liksom minst sagt där.
 
Då fattar jag, det sa han för han hade blivit väldigt rädd av detta med flytt.

Dels vill han inte bo med någon alls, dels insåg han väl att han har hela sitt liv där han bor. Byta jobb och dra 35 mil skrämde honom. Kan inte klandra honom…. Han sa sedan att han övertänkte. Ett förhållande ställer krav och han är rädd för krav och har en enormt negativ syn på förhållanden. Detta var väl en sak jag velat prata med honom om. Han sa själv att han övertänkt just pga vi pratat om flytt och han blev rädd för mina förväntningar. Vi har kommit överens om att flytt inte är nåt det är läge att ens tänka på nu.

Luddigt och rörigt. Han är livrädd att bli bunden och ofri.

Ju fler sådana här långa och överanalyserande inlägg du skriver ju mer uppenbart blir det att du måste lämna den här relationen (mentalt) NU. Förstår du hur mycket energi du slösar på den här loja snubben? Förspilld kvinnokraft. Lägg energin på någon som förtjänar den istället!
 
Det tar en vecka ca 😂 Men det är inte för mig han gör denna långsegling. Men han hade planerat sen innan att segla förbi här och stanna några dagar.
Okej det låter ju roligt/)
Det där är så lustigt på nåt sätt. Det ÄR ju det. Och logistiken är vad den är. Men ändå kan han säga att han vill prova att ses 1 gång i månaden. Tillägger då att han är den som kör varje gång 😉
Då hade inte jag varit särskilt orolig han tycker säkert om dig och hanterar det på sitt vis med tanke på avståndet.
 
Jag hade ett ex som när vi var på g talade om för mig att han minsann inte var kär i mig och liknande dumheter har man också hört när folk är pressade 😂

Ta det som det kommer bara men du måste se till att du själv inte mår dåligt av det genom att pyssla med ditt eget och lägg inte all energi på honom.
Tack, jag försöker. Nu har jag en ”deadline” iaf och jag försöker intala mig att han inte finns/är död eller vad som helst. Återuppstår han kan jag ju bara bli glad.

Ja jag har också fått lite kommentarer i affekt. Detta är sidor jag inte sett hos honom innan. Enligt honom är det för att jag 1:inte sett honom pressad/pressat mig 2: att han kan vara en egocentrisk jävel och t.o.m. kall… egocentrisk vet jag ju… men ja
 
Ju fler sådana här långa och överanalyserande inlägg du skriver ju mer uppenbart blir det att du måste lämna den här relationen (mentalt) NU. Förstår du hur mycket energi du slösar på den här loja snubben? Förspilld kvinnokraft. Lägg energin på någon som förtjänar den istället!
Jag borde, men först behöver jag nog veta vad han menar. Det är inte enkelt för honom heller. Han har så mycket hjärnspöken, förutom utmattning och div annat.

Men detta betendet kom efter 6 månader, innan dess var det en helt annan kille. Därav att det är viktigt för mig att veta om detta sista är hans psykiska ohälsa eller helt enkelt att han visar vem han är
 
Jag har varken sagt dumpa eller att han är en skit, däremot så låter det som att det här potentiellt kan bli en långdragen process där du är den som kommer att få anstränga dig, slå knut på dig själv, inse frustrationen att du inte är i en position där du kan sätta hårt mot hårt (dåligt uttryck kanske, men du kommer förmodligen inte kunna ställa krav så läge du befinner dig i situationen att du är rädd att säga något för att han kanske är tyst i hundra år). Du mår dåligt av den här kontakten, han verkar inte lida av det. Jag säger inte att jag själv skulle lyckas göra annorlunda, men jag tror att du får stålsätta dig för att må såhär under en ganska lång tid. Visst, det finns vissa fördelar med att chilla mer själv, men det är inte lätt att arbeta med samtidigt som någon de facto verkar vara osäker. Risken på att göra avkall för mycket på sig själv är liksom minst sagt där.
Nej, du har inte sagt det. Och jag har alltid uppskattat dina inlägg.

Min strategi just nu är att ge honom 2 veckor. Då bör han både vara klar med båt och hunnit hit. Kommer han inte/hör inte av sig då vet jag. Och då kan inte ens den värsta psykiska ohälsa från honom göra att jag stannar. Jag väntade 2 månader för att han skulle jobba. Det räcker nu, få skulle accepterat det.

Men om 2 veckor vet jag om han kommer eller inte. Jag inser ju också att jag inte kan göra mer avkall mot mig själv. Snarare har jag varit tålmodigare än de flesta med honom. Hur jag mår under dessa veckor vet jag inte men efter det är det avgjort. Då kommer jag också att ta in alla ”dumpa/blocka” tips.
 
Okej det låter ju roligt/)

Då hade inte jag varit särskilt orolig han tycker säkert om dig och hanterar det på sitt vis med tanke på avståndet.
Tack
Ja, visst låter det kul 😉😳

Jag försöker tänka så. Man kan aldrig vara säker. Men det enda han stått fast vid är att vi ska ses. Meddelandet om att han kommer och t.o.m. kan anpassa efter mig är ganska stort för att komma från honom.

Vi tänker olika, han tänka ”först semester, sen ta tag i båten och träffen med henne”. Han kallar mig ”hetsmaja” ganska ofta och det är jag. Han däremot är lugnet själv gällande kontakt med folk. Och just nu orkar han ingen kontakt med någon. Det är det mest rimliga… men den där lilla osäkerheten äter upp mig.
 
Tack
Ja, visst låter det kul 😉😳

Jag försöker tänka så. Man kan aldrig vara säker. Men det enda han stått fast vid är att vi ska ses. Meddelandet om att han kommer och t.o.m. kan anpassa efter mig är ganska stort för att komma från honom.

Vi tänker olika, han tänka ”först semester, sen ta tag i båten och träffen med henne”. Han kallar mig ”hetsmaja” ganska ofta och det är jag. Han däremot är lugnet själv gällande kontakt med folk. Och just nu orkar han ingen kontakt med någon. Det är det mest rimliga… men den där lilla osäkerheten äter upp mig.
Går inte vara säker på någon inte vanliga Svenssons heller dom kan också strula till det finns väl många som deppar över ”vanliga” killar också som gjort eller inte gjort ditten och datten :)

Försök lugna ner dig jag tror han tycker om dig men behöver tid :)

Man behöver inte ta allt så allvarligt eller kräva att alla ska följa samma mönster för att vara värda ens kärlek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 419
Senast: cewe
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 108
Senast: Whoever
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 602
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp