Behöver ny Hoppsadel!!!

M

mizz_perfect

Jag funderar på att köpa en ny hoppsadel, men ´jag vet inte vilket märke jag ska satsa på. Jag har kollat på lite olika men inte bestämt något än ska ju prova på hästen också.

Jag vill ha en som är mjuk i sätet och har stora stöd både bak och fram. Flat back eller djup sits spelar ingen roll.

Någon som har något tips på en sådan? + pris?? :bump:
 
Hej!!
Jag letar oxå efter en ny hoppsadel, hästen har musklat sig o den passar inte längre. Men jag hitta en beg. (nästan inte använd) appalosa. kommer inte ihåg namnet, men den va gör mjuk i sätet o riktigt stora stöd både bak o fram o jätte jätte snygg!!! men priset blir ju därefter. 14000 kr. jag fick ta hem o provrida o det var den bästa sadel jag nånsin ridet i. men priset var för högt. men den rekomenarar jag verkligen!!


//fia
 
Jag kan bara rekomendera John Withakers sadel. Den är UNDERBAR. Den ligger bra på de flesta hästar och är helt super att rida i. Priset är dock 23000 kr, men värt varenda öre.
 
Ehm, var det inte du som letade häst men inte hittade någon, för kanske några dagar sedan bara? Och nu ska du köpa ny sadel? Hur går det ihop? :confused:
 
köp en rolt stenberg. =) underbar! kosstade runt 6000:- dessutom.
 
jo de va jag. men ja ska ha en ny sadel till den hästen jag har nu! :)
 

Liknande trådar

Tjatter Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum. Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson. Runt...
Svar
12
· Visningar
533
Senast: FrDrake
·
Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
469
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 633
Senast: Mogge
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
539
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp