Behöver ny Hoppsadel!!!

M

mizz_perfect

Jag funderar på att köpa en ny hoppsadel, men ´jag vet inte vilket märke jag ska satsa på. Jag har kollat på lite olika men inte bestämt något än ska ju prova på hästen också.

Jag vill ha en som är mjuk i sätet och har stora stöd både bak och fram. Flat back eller djup sits spelar ingen roll.

Någon som har något tips på en sådan? + pris?? :bump:

C

Cleooo

Hej!!
Jag letar oxå efter en ny hoppsadel, hästen har musklat sig o den passar inte längre. Men jag hitta en beg. (nästan inte använd) appalosa. kommer inte ihåg namnet, men den va gör mjuk i sätet o riktigt stora stöd både bak o fram o jätte jätte snygg!!! men priset blir ju därefter. 14000 kr. jag fick ta hem o provrida o det var den bästa sadel jag nånsin ridet i. men priset var för högt. men den rekomenarar jag verkligen!!

//fia

D

DFZ

Jag kan bara rekomendera John Withakers sadel. Den är UNDERBAR. Den ligger bra på de flesta hästar och är helt super att rida i. Priset är dock 23000 kr, men värt varenda öre.

N

Nina83

Ehm, var det inte du som letade häst men inte hittade någon, för kanske några dagar sedan bara? Och nu ska du köpa ny sadel? Hur går det ihop? :confused:

M

miss_willow

köp en rolt stenberg. =) underbar! kosstade runt 6000:- dessutom.

M

mizz_perfect

jo de va jag. men ja ska ha en ny sadel till den hästen jag har nu! :)

Liknande trådar

Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
584
Senast: Bison
·
Utrustning Vi letar och letar.. efter en hoppsadel till vår lilla storhäst med svängd rygg, de flesta hoppsadlar verkar vara för "rak till lätt...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: pajaztar
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: MiniLi
·
Hemmet Måste köpa ny torktumlare, funderar på vad man ska ha? Jag har sedan jag köpte ny tvättmaskin sagt att jag vill ha en torktumlare med...
Svar
7
· Visningar
478
Senast: Saija
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Soffa i skinn eller tyg