Behöver ny tv

Barbabelle

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum.
Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson.

Runt 4-5.000:- hade jag tänkt mig.

Hittar ingen med bra recensioner. Har ni några tips?
 
Ska du verkligen ha 32 tum? Det är ju pyttelitet.

Jag köpte en Samsung 55 tum i somras för 6000, var nedsatt. Det kommer säkert bra rea nu efter jul så kanske bara gå till tex elgiganten och kolla runt + be om råd?
Det beror väl ändå på storleken på rummet, och avståndet till TVn? Vi har en TV som nog kan vara i ungefär den storlek som TS efterfrågar. Den står på en byrå några meter från soffan. Jag har aldrig önskat mig en större TV...
 
När jag köpte i somras sa de att Samsung har absolut de bästa funktionerna för smart TV.
 
Det beror väl ändå på storleken på rummet, och avståndet till TVn? Vi har en TV som nog kan vara i ungefär den storlek som TS efterfrågar. Den står på en byrå några meter från soffan. Jag har aldrig önskat mig en större TV...
Fast jag har inte heller så många meter till min 55 tum. Går utmärkt.
 
Fast jag har inte heller så många meter till min 55 tum. Går utmärkt.

Det beror väl på vad man prioriterar i rummet? Jag har mindre än 50", och tycker att det är på gränsen till för stort. Vill egentligen inte ha någon tv alls ur inredningssynpunkt så den ska vara så "lite TV" som möjligt utan att det är alldeles för litet att titta på.

@Barbabelle; måste det vara just chromecast? I så fall har tex Toshiba och Hitachi har jag sett. Åtminstone Toshiba har bra utvärderingar. Har du kollat tester? Det brukar finnas en hel del när det gäller TV.

Som smart-TV är Samsung super. Hade jag köpt en ny idag hade jag köpt en Samsung Frame.
 
Det beror väl på vad man prioriterar i rummet? Jag har mindre än 50", och tycker att det är på gränsen till för stort. Vill egentligen inte ha någon tv alls ur inredningssynpunkt så den ska vara så "lite TV" som möjligt utan att det är alldeles för litet att titta på.

@Barbabelle; måste det vara just chromecast? I så fall har tex Toshiba och Hitachi har jag sett. Åtminstone Toshiba har bra utvärderingar. Har du kollat tester? Det brukar finnas en hel del när det gäller TV.

Som smart-TV är Samsung super. Hade jag köpt en ny idag hade jag köpt en Samsung Frame.
Ja såklart. Jag trodde det var det här med att man behöver ha x meter till tv av z storlek som avsågs.
 
Jag behöver köpa en ny tv, runt 32 tum.
Den ska ha inbyggd cromecast och ha LED och helst ett känt märke inte typ Andersson.

Runt 4-5.000:- hade jag tänkt mig.

Hittar ingen med bra recensioner. Har ni några tips?
Tänk istället en separat Chromecast med Google tv. En TV är inte lika kraftfull och med den separata pucken så blir det en mycket trevligare upplevelse
 
Appeopå chromecast förresten. Min tv har stöd för airdrop så jag behöver ingen chromecast eller liknande för att casta från telefonen (iphone). Antar att det funkar på liknande sätt om man har annat telefonmärke?
 
De nyare chromecastarna verkar komma med fjärrkontroll, oklart vilka funktioner men tänker att det ger mer frihet:)
 

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
951
Senast: ii-ssa
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Acto
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
726
Senast: Fetaost
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp