Bukefalos 28 år!

Behöver också räknehjälp!

Trissa

Trådstartare
Fast med biotin. Jag har köpt flytande biotin, och till "varmblod, 1 år och uppåt" ska man ge 30 ml om dagen varje dag. Hur mycket ska jag ge en 25-kilos hund då? *dååålig på matte* :o
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Hund?

Du kan absolut inte räkna om något från ett djurslag till ett annat, efter kroppsvikt!

Det är totalt livsfarligt, framförallt om det gäller läkemedel (vilket det ju inte direkt gör här)!!!!!!!!!

Försök hitta doseringsanvisningar TILL HUND på biotinpreparat! Det kan vara enormt stora skillnader!

Mvh Cissi
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

det brukar väl stå på flaskan? Det är ju olika koncentration av biotinet för olika djur. på de flesta biotinfabrikat som jag använt tror jag att för hästar räknar man med 30-50ml och för hundar ca 10ml. Men det kan ju variera. Så kolla om det inte står på din förpackning!
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Det här verkar bli mer en hund- än en räknefråga. Därför flyttar jag tråden till hund.

mandalaki/moderator
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

Nej, det är ju det, det står bara till häst på förpackningen. Äsch, jag får väl ringa veterinären och fråga, det var de som rekommenderade det.
 
Sv: Behöver också räknehjälp!

biotin är inte skadligt i lite för höga doser. hundarna kissar nämligen ut överskottet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 482
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
905
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Pga jobbyte kommer vi troligtvis behöva bygga en hundgård som kan användas 1-2 dagar i veckan. Hur själva hundgården ska utformas har...
2
Svar
21
· Visningar
1 664
Senast: lady_vip
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 843
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp