Hundhus eller hundkoja?

Vi har haft både koja och hus, eller rättare sagt har nu hus. När vi hade koja så stod min hund ute och skrek och frös fruktansvärt mkt om tassarna i -30 att han haltade i stället för att gå in i kojan..det säger väl vad han tyckte om den! Nu med hundhus är det aldrig några problem. De är ofta inne! Varmt, kallt, regn, de trivs bra där! Så jag säger hundhus!
Att vi skulle få -30 här nere är nog inte aktuellt, oavsett hade jag inte lämnat hundarna ute då, terriern hade nog frusit ihjäl:crazy:
Men jag förstår hur du menar! Kikar efter en typ lekstuga i vettig modell och mått just nu. Då blir det ljust och de kan kolla ut, eventuellt något trångt inne, men det ska ju följa måtten.
Ska bara komma på ett bra sätt att frakta den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej folket, Låt oss prata hundgårdar! Vi letar hus att köpa. Tanken är att bygga hundgård/-ar när vi väl köpt vårt hus. Tanken är 2x30...
2
Svar
21
· Visningar
4 144
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 661
Senast: Enya
·
Övr. Hund Nu under våren så ska jag bygga en hundgård - isolerad och uppvärmd hundkoja, inhägnad hage etc. Meningen är att hundarna ska kunna vara...
2
Svar
31
· Visningar
2 597
Senast: Luff
·
Övr. Hund Vi planerar hundgårdsbygge med syftet att hundarna ska vara i hundgård när vi inte är hemma (dvs främst dagtid när vi jobbar). Jag har...
2
Svar
24
· Visningar
3 423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp