Behöver snabb hjälp =/

Casper

Trådstartare
Vad innebär det när det står "med trådlöst nätverkskort?"

Funderar på att köpa en bärbar data och vi har en stationär data med bra och snabb internetuppkoppling och tanken är att vi ska ha det till den bärbara oxå.. hur gör vi då? behöver vi en sk rauter då?

Vore tacksam för hjälp!:crazy:
 
Sv: Behöver snabb hjälp =/

Japp de behöver ha en router, jag har en laptop med inbyggt trådlöst nätverkskort i.
 
Sv: Behöver snabb hjälp =/

...Att du inte behöver plugga in en nätverkskabel i datorn för att komma ut på internet, om du även har en trådlös router. Trådlös = mindre kablar :)
 
Sv: Behöver snabb hjälp =/

...Att du inte behöver plugga in en nätverkskabel i datorn för att komma ut på internet, om du även har en trådlös router. Trådlös = mindre kablar :)

Aha, tack.. men om man nu har två datorer i samma hus, drar det ner hastigheten då? finns det bättre/sämre routers?
 
Sv: Behöver snabb hjälp =/

Min kunskap om hårdvara och kringutrustning sträcker sig inte så långt. Men visst, om personen vid den stationära datorn laddar hem något stort så kan personen vid den bärbara datorn märka att det går långsammare att surfa, t.ex. Men det beror ju lite på hur snabbt bredband man har: 2Mbit, 10Mbit osv.

"Har hört"(Tjôta kommer få spader :D ) att kvalitéten skiljer ganska ordentligt mellan routrar. Någon annan kanske kan rekommendera märke och modell :)
 
Senast ändrad:
Sv: Behöver snabb hjälp =/

Du fattar ju vinken iaf ;)

Det jag reagerar på när det gäller "har hört" är när man rackar ner på en specifik produkt och säger "jag har hört" men inte har några egna åsikter och/eller erfarenheter. Det är så man gör hönor av fjädrar.

Visst är det skillnad på olika märken av routrar. Min erfarenhet är att de som är allra billigast ofta inte är så användarvänliga och inte sällan är behäftade med småfel. Sen funkar olika märken olika bra ihop med ens redan existerande utrustning.

Så mitt tips är att söka (googla eller så) på de delarna man redan har och de routermärken man är intresserad av och se vad man hittar för erfarenheter från andra användare.
 
Sv: Behöver snabb hjälp =/

Du fattar ju vinken iaf ;)

Det jag reagerar på när det gäller "har hört" är när man rackar ner på en specifik produkt och säger "jag har hört" men inte har några egna åsikter och/eller erfarenheter. Det är så man gör hönor av fjädrar.

Jag brukar vara försiktig när jag pratar om saker jag inte testat själv :)
Och som sagt, jag är oroväckande okunnig inom hårdvaruområdet, trots att jag programmerar. Sambon sköter de där bitarna, så att jag slipper lära mig ;)

Sorry om det kanske blev lite Off Topic :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 964
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 906
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 224
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 388
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp