Bukefalos 28 år!

Behov att berätta?

Sv: Behov att berätta?

Ja verkligen. Haha, vi kan sitta här i november och utbyta städningstips för att få igång det när vi gått över tiden! :rofl:

Vad roligt med UL på fredag, glömde bort hälften jag skulle fråga igår. :p Hade hört någonstans att Huddinge hade 3D-UL, det tänkte jag fråga om, kom jag på hissen ner, att fråga om könet tänkte vi inte heller på förrän efter. Men men, nu blir det en överraskning istället. :D
Men skriv upp allt du vill fråga på ULet så du inte glömmer! ;) Av någon konstig anledning satt vi båda mest och tittade, var helt inne i vad man redan såg. Kändes häftigt när de sa åt vilket håll den låg, vart huvud, rygg, rumpa och ben låg.

Har du börjat känna några sparkar eller så?
 
Sv: Behov att berätta?

Vi gör vårt UL på Huddinge också, bor i Hägersten, men har redan hunnit med ett i v 13 pga att vi inte hade en aning hur långt jag hade gått. Enligt mens var jag då i v 18 men icke då, men glad är jag för nu fick vi ju ett till ordinarie! Jag började gråta så fort jag såg bebisen, gick inte att hålla tillbaka - det var helt underbart! :love:

Vi hade tänkt filma med mobilkameran på skärmen, bara för att fånga allt det där rörliga - men det kändes bara helt fel när vi var därinne. Vi har inte tänkt ta reda på könet (fast jag är nyfiken och vill gissa).

Jag känner och känner men inga rörelser än, vill gärna ha lite livstecken snart! I v13 låg moderkakan i framväggen så de sa att det kunde dröja många veckor innan jag skulle känna nåt. Nu har jag börjat prata med bebis och be om en liten duns i magen, hehe. Kan moderkakan flytta på sig?
 
Sv: Behov att berätta?

Jag gjorde också ett tidigt UL, i vecka 15. Jag hade 28-45 dagar mellan mens och det gör att det är lite svårbestämligt. :p
Det var roligt att få två, den har ju växt jättemycket! Hade man inte ett innan hade man inte kunnat jämföra på samma sätt. Var rolgit att se händerna, o fingrarna, jättehäftigt verkligen!

I det rummet jag var i hade de skärmen man tittade i uppe på väggen på andra sidan rummet. Kan bli ltie svårt att filma då.
Det som var synd var bara att jag ser så dåligt, jag såg inte så tydligt. :( Men lite såg jag ändå, moderskänslorna blev inte mindre lovar jag! :D

Jag har kännt lite, tror jag. När jag låg på sidan så kände jag något jag inte kände igen strax framför höftlinjen, där magen hänger ut lixom. Förstår du hur jag menar? :D

Jag hade också moderkakan i framkant på båda UL, tror inte att det ändrar på sig.
 
Sv: Behov att berätta?

Haha, jag läser så slarvigt, nu såg jag att du skrivit att det känts fel att filma. Haha, bra när man är med i huvudet, synd att det inte händer så ofta! :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 924
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 062
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 370
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 144
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp