Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och samma med chatten på jourhavande präst såg jag precisSjälvmordslinjen verkar tyvärr stänga nu kl 24.![]()
Om det är riktigt krisigt kan du ju ringa 112 och ta ambulans till psykakuten, det är helt rimligt i ett kristillstånd.Tack!
Alla som jag skulle få hjälp av har just nu semester...
Tack alla! Mår något bättre nu... Det känns bra att det finns någon som bryr sig, även om det som stoppade mig från att ta mitt liv inatt var att jag inte hittade silvertejpen för att klistra för ventilen....Men det verkar dock vara ett ilandsproblem...
Det var ju bra att tejpen var borta då! De problem man tycker är stora och olösliga när man mår dåligt är sällan så olösbara och stora som man tror just då. Jag hade en kollega som valde att avsluta sitt liv tidigare i våras, han hade inte fyllt trettio ens hade bara varit hos oss i en månad. Jag som har haft problem med ångest och nedstämdhet men mår mycket bättre nu, hade önskat att jag vetat så jag kunnat berätta att livet ändrar sig. Vad det än är som pågår just nu, så kommer det att ändra sig, det är inte alltid detsamma även om det är så det känns just nu i denna sekund. När man mår dåligt är det som man har en loop i hjärnan som säger att "det kommer alltid vara så här, det kommer alltid vara så här" och så är det inte och det enda sättet att få reda på om livet ändrar sig är att fortsätta leva det. Bara fortsätt försöka, tillslut så går det och det är värt det!Tack alla! Mår något bättre nu... Det känns bra att det finns någon som bryr sig, även om det som stoppade mig från att ta mitt liv inatt var att jag inte hittade silvertejpen för att klistra för ventilen....Men det verkar dock vara ett ilandsproblem...
Tack snälla alla ni!
Ett systerbarn tog sitt liv tidigare i år så jag känner att jag har en förebild - men det ska ju inte vara så.
Ska ringa någon nu, vem som helst känns det som, bara jag får prata med någon. Tack igen, ni (vem?) har verkligen hjälpt mig inatt!