Beiga helkodda med brunt på tävling?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare SirWillgott
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 436
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

SirWillgott

Får man ha beiga ridbyxor (ljusa) med brun helskoning på tävling?
Ska nämligen tävla på lör och har visserligen vita ridbyxor men inte precis världens snyggaste lår för tillfället:angel: :rofl:
Jag med vita braxor:crazy: :
kavajhjlm001.jpg

Dom beiga jag har:
blandnind014.jpg

Sv: Beiga helkodda med brunt på tävling?

Ja det tror jag att du får. Det står väl i TR att man får ha valfri färg på ridbyxor bara dom är ljusare än kavajen?

Jaha:) Men va super isf!
Bra då slipper ja skämmas:D

Du får ha vilken färg du vill. I alla grenar och på alla nivåer. Att de måste vara ljusare än kavajen är en myt.

Jaha:o Eru säker?:eek: men då blire beiga på lördag ¨då:banana:

Precis som min stand-in PF svarat så är det säkert. ;)

inte för att jag har tänkt ha det då, mer som ett exempel.
Får man då ha svarta ridbyxor och en mörkblå/eller svart kavaj?:confused:

Ja. Som LenaH redan skrivit är det valfri färg på både byxor och kavaj i alla grenar på alla nivåer.

Valfri färg på ridbyxorna. Jag har tävlat i görnrutiga och även mörkblå av olika anledningar.

Jaha ja nu fick mam ännu mer nyttig info som man inte visste!:) :bow:
Tack tack för alla svar:bump:

:eek: Hum fast jag undrar en sak:
Va menar du med att dina lår inte ser så bra ut för tillfället, och nu behöver jag inte skämmas längre...:confused:
Du har väl helt normala lår eller tom smala lår, så det där med att du ska ha mörkare byxor bara för det är fruktansvärt löjligt tycker jag. Dessutom är det mycket snyggare med vita på en tävling :love:

Du får ha vilken färg du vill. I alla grenar och på alla nivåer. Att de måste vara ljusare än kavajen är en myt.

Är detta nått nytt då?? för, för inte så länge sen var man väll tvungen att ha vita, eller??? :confused:
Och hur e de me schabrak då?? Får man ha vilken färg där me?? Tänker på Dressyren...

Ursäkta trådkapet :angel:

men de e relativt nytt de då, att man får ha valfri färg?? Så ja kan komma i chockrosa om ja vill då (inte för att ja vill men...)

Jag tyckte det såg snyggare ut med vita ridbyxor än med de andra.

men de e relativt nytt de då, att man får ha valfri färg?? Så ja kan komma i chockrosa om ja vill då (inte för att ja vill men...)
Nej det har varit så hela tiden. Och du får ha vilken färg du vill ha på schabraket, du behöver inte heller ha schabrak utan kan ha vojlock.

När ja tog grönt kort var de vitt som gällde har ja för mej... i och för sej ca 4-5 år sen :smirk:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
834
Senast: Lillefrun
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 473
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka