Bekvämaste säkerhetsvästen

Roucle

Trådstartare
Dags för en ny säkerhetsväst!

Dressyrryttare som mer än gärna rider med väst VARJE gång, klart man ska vara rädd om sig! ;)

Söker en smidig och bekväm väst, då den nuvarande känns som en tvångströja, plus att jag gått ner i vikt sedan jag köpte den..

Vad har du för väst, och vilken rekomenderar du?

Alla tips är välkomna!

Sv: Bekvämaste säkerhetsvästen

Jag hade oxå en tvångströja och det blev att jag inte använde den.
men jag köpta mig en racesafe och den älskar jag, vill inte rida utan den nu!!

Jag har testat en del olika västar och tycker racesafe är bäst! :)
Funkar även att ha under kavaj på tävling eftersom den är formad på utsidan med :) Rätt ok-snyggt att ha utanpå tävlingskavaj med om man köper den svart :D

Jo, har prövat lite olika men har nog också fastnat för en racesafe, de verkar ju vara ganska populära också. Men jag upplever dock att de sitter lite taskigt, typ lite löst? Men de kanske ska göra det, men tänkte mest säkerhetsmässigt efter som västen ska sitta så nära och bra på kroppen som möjligt..

Hur sitter era? Kanske jag har prövat för stora?

Jag har en Airowear Outlyne. Det känns knappt att man har den på, särskilt inte när man rider och blir varm. Helt underbar!

Hej!
Jag har en SafeRace (inte racesafe) Jag märker inte ens av att jag har den på mig. sitter grymt skönt och är väldigt följsamt med kroppen.
Kan verkligen rekommenderas!

Jo, har prövat lite olika men har nog också fastnat för en racesafe, de verkar ju vara ganska populära också. Men jag upplever dock att de sitter lite taskigt, typ lite löst? Men de kanske ska göra det, men tänkte mest säkerhetsmässigt efter som västen ska sitta så nära och bra på kroppen som möjligt..

Hur sitter era? Kanske jag har prövat för stora?

Jag har också en Racesafe :) En RS2000, MEN jag har barnstorlek XL :D
Det finns ju många varianter på storlekar.

Himla bekväm, funkar att ha under kavajen!

Jag tycker det är extremt fult med väst utanpå kavaj :cool:

Jag köpte mig en Airowear Outlyne för ett par månader sedan, hade en billig gammal tvångs väst innan den och jag säger bara en sak om Airowear :love:. Den är gudomligt skön, man känner inte att man har den på sig.

Jag instämmer med alla de som sagt racesasfe! :D

Jag har också en Outlyne och den är väldigt mjuk och följsam. Har dock aldrig ridit med Racesafe så svårt att jämföra!

Airowear:love: Vet inte hur många gånger jag gått från stallet med den på. Känner inte av den:angel:

Jag har en Racesafe. Men jag är inte jättenöjd. Känner mig låst och kan inte riktigt sträcka på mig i den. Vet inte om den kanske inte sitter så bra. Har stl L i barnstorlek, för att den inte ska gå ner så långt att jag fastnat i bakvalvet.
Men funderar om jag borde ha större hål runt armarna. Haha, eller jag vet inte.

Saknar min gamla väst :love:. Den kändes inte alls att man hade den på sig, köpt på B*rjes för 11 år sedan. Alltså använd i 10½ år. Så får väl ha lite tålamod med min nya, den kanske mjuknar till sig och formar sig efter mig så småningom.

Hansbo Smartrider kanske kan vara något? Jag trivs riktigt bra i min och priset, runt tusenlappen, är ju inte heller så farligt...

KL

Hur ofta behöver man byta säkerhetsväst? Har haft min underbara i säkert 7 år nu så känns som att de kanske börjar bli dax?
Har samma fråga om hjälm, haft i kanske 7 år också, aldrig ramlat på huvudet eller tappat den men materialet kanske föråldras?

Jag har också en Racesafe :) En RS2000, MEN jag har barnstorlek XL :D
Det finns ju många varianter på storlekar.

Jag med! :D XL samt extra lång eftersom att jag är lång men smal. Tycker den är jättesmidig och känner mig aldrig låst. Stilren också, vissa västar är hemskt fula.
Tycker om snörningen i sidan med. Är så glad att jag hittade min racesafe för som jag letade efter en som passar mig. Gick runt på hela annexet och provade säkerhetsvästar en helg och alla var för stora eller för korta baktill. Utom denna :)

Jag köpte mig en Airowear Outlyne för ett par månader sedan, hade en billig gammal tvångs väst innan den och jag säger bara en sak om Airowear :love:. Den är gudomligt skön, man känner inte att man har den på sig.

Idag har jag en tipperary eventer och har varit jättenöjd med den! Den börjar dock efter idogt användande nötas sönder i tyget så en ny behöver inhandlas då den inte klarar många ridtimmar till.

Har klämt på Airowear Outlyne och det blir garanterat en sån som nästa väst när jag ska börja rida igen i vår. Mjuk och följsam redan på galgen! Ser med spänning fram emot vad som händer när den värms upp av kroppsvärmen.

Har provat Racesafe och jämfört med min tipperary är den rena pansarvästen! Gillar den inte!!!

//Alice

kl

Rent generellt får man nog sätta bekvämligheten i andra hand och passformen i första. En väst som inte sitter optimalt är istället farlig..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
289
Senast: Emuliiaa
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
588
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 905
Senast: Murray
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 40
  • GVFÖ 2025
  • Vad läser du just nu?

Hund, Katt, Andra Djur