Bukefalos 28 år!

Benlindor, värme?

M

miss_willow

Om jag nu rider pollen med benlindor så lär det ju bli dövarmt och svettigt under padden.. är det värkligen bra att rida med lindor när de börjar bli varmare? :confused:
 
Eskadron har paddar med "luftkanaler" som skall ventilera benen lite. Har sådanda till min pålle och jag tycker iaf inte att han blir lika varm under dem som han blir under t ex fleecepaddar. Tror dock inte att det är direkt skadligt för hästens ben att bli lite varma och svettiga under ett ridpass...
 
Det är sånt man får stå ut med. Hästen blir ju svettig under sadeln och så. Spola av benen i kallt vatten.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Buongusto
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: Nepenthe
·
Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 728
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 992
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp