Bukefalos 28 år!

Benlindor, värme?

M

miss_willow

Om jag nu rider pollen med benlindor så lär det ju bli dövarmt och svettigt under padden.. är det värkligen bra att rida med lindor när de börjar bli varmare? :confused:
 
Eskadron har paddar med "luftkanaler" som skall ventilera benen lite. Har sådanda till min pålle och jag tycker iaf inte att han blir lika varm under dem som han blir under t ex fleecepaddar. Tror dock inte att det är direkt skadligt för hästens ben att bli lite varma och svettiga under ett ridpass...
 
Det är sånt man får stå ut med. Hästen blir ju svettig under sadeln och så. Spola av benen i kallt vatten.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 478
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
272
Senast: Hellhound
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 167
Senast: Oknytt
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
3 517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp