Benlindor!

W

Wobbler

Av vilket material ska:

1. Stallindor vara gjorda :confused:

2. Arbetslindor :confused:

3. Lindor för skador :confused:
 
Personligen använder jag bara oelastiska lindor i fleece, vid ridning använder jag dom utan paddar o vid stallbandage o skador med paddar...
 
Jag har:
Stallbandage - fleecelindor (tjocka o långa me "stora" paddar under)
Ridlindor - lite kraftigare elastiska (alltså inte superelastiska) lindor o me vanliga paddar under
Skador - beror ju på vad det är o vad du vill att lindan ska göra för verkan. Det finns ju självhäftande coflex-lindor, eller stallbandage.
 
Vi använder samma linda till arbetslinda och lindnig av skador och det är en oelastik. Vi lägger en skumgummi pad när vi ska linda för tävlig och träning.
Vid lidning av skada så lägger vi en bomull på skummgummi paden.
Stalllindor använder vi nästan aldrig, men vi har fyra lindor av fleec.
 

Liknande trådar

Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 152
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 879
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 465
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag ska ta dos 3 i morgon, sen är det väl 5 år till nästa. :up: Tänkte att jag vill ta sprutan innan våren då alla andra kommer på att...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
1 904
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp