• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Harmonica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 223
H

Harmonica

Vad tycker ni bäst om att linda med?
-Elastiska m. padd
-Elastiska som sitter ihop med fleece
-Fleece

Är lite nyfiken ;)

Sv: Benlindor

PathOfClovers skrev:
Jag har elastiska+padd fram och fleece bak. Funkar bra! :)
Så gör jag med när jag lindar..fråga mig inte varför men det känns bättre på något vis?Har blivit en hejjare på att linda i all fall ;) :D :o

Lindor som ska ge stöd under ridning föredrar jag att linda med elastiska lindor och padd. I stallet föredrar jag paddar och akryllindor, för i dessa fastnar inte ströet.

Ser ingen vits med fleecelindor förutom att de håller varmt. :confused:

Jag tycker mest om elastiska som sitter ihop med fleec.. dee lixom efftektivt... :D :bump:

Föredrar elatsiska som man lindar med padd eftersom de gör stöd, vilket fleecelindor inte gör ett dyft ju..

I stallet däremot föredrar jag paddar, gärna equiline och så fleecelindor.

Använder mig mest av fleece/elastiska, men har ändock en tunn padd under, för jag tycker att dom sitter bättre då.
Annars vill fleecen "glida" omkring och blir så knövligt, innan man har kommit till den elastiska delen.

När jag rider lindar jag alltid med elastiska lindor & padd.

Fleecelindor använder jag bara i stallet, eftersom de inte har önskad funktion för ridning. De är värmande och passar istället som nattbandage.

elastiska m fleece, om det ska gå snabbt att linda.
elastiska m paddar, då jag har gott om tid, det blir oftast bäst då, men man får inte ha för bråttom!

Elastsiska eller elastiska/fleece vid ridning, fleece som stallbandage. Paddar under ALLA lindor, även de i fleece...

/Ullis

Har inte provat såna som har padd "inbyggd", tycker inte man borde få ett jämnt fördelat bandage med såna men jag vet som sagt inte för jag har inte provat.

Antingen lindar jag med fleecelindor, som inte är alltför långa utan typ 3-meters som lämpar sig bra för ridbandage. Har ofta fleece om hästen är lite tjock i benen (gammal häst) eller om jag bara ska skritta eller liknande.
Vid mer "arbete", som markarbete, har jag annars lite kraftigare o grövre "halvelastiska" lindor.
Alltid padd under, oavsett vilken typ av bandage det är.

jag föredrar elastiskalindor med padd under, tycker det sttödjer bäst och blir snyggast lindat då.

Det beror ju helt på syftet.
För ridning använder jag elastiska med padd som lindas för stöd. Till stallbandage gärna fleece med padd under.

Liknande trådar

Utrustning Är Fir-Tech Allroundschabrak m. Elastiska Band lika bra som Equiband Pro System?
Svar
6
· Visningar
469
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Mina paddar blir fuktiga ibland när de hänger på boxen under dagen, idag var de rejält blöta! Och i mellanskiktet! Alltså baksidan av av...
Svar
8
· Visningar
785
Senast: AbCdE
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
797
Senast: Smultron
·
Utrustning Hej, tänkte kolla med er om ni tycker benlindor är nödvändigt, och när det isåfall blir nödvändigt? Är det endast vid hårdare träning... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 453
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?