Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är Catago nåt jättebra eftersom så många har dem?
Jag håller på att försöka förstå det här med benskydd för olika tillfällen, men skulle vilja veta mer. Såå... vilka benskydd använder NI till era hästar ( märke, modell och varför)
1. När ni rider dressyr, liksom bara vanligt på ridplanen?
2. I skogen?
3. Hoppning?
Tack i förhand!
Återkommer ännu om olika bettanvändningar.....
På samtliga hästar i samtliga tre fall: Inga.
Undantaget då det är sörjigt och dåligt underlag och då de rids broddade. Exempelvis jobb på lerig gräsbana eller terrängbana. Ibland även under transportskydden beroende på situation.
Sen "miljötränar" vi ibland och har skydd vid nån hopp- eller dressyrträning då och då trots bra underlag (t.ex. ridhus/ridbana). Allt från "the whole shebang" till bara ett par senskydd fram.
Vi har ett par Equi-Gard X-country,
en uppsättning N.E.W. (föregångaren till 'Lite' tror jag),
vanliga klassiska Eskadron-senskydd,
några reklam-sensydd jag fått från försäkringsbolaget (har jag för mig) som är oväntat bra! LÄTTA och med helt ok skydd jämfört med mycket annat skräp man kan betala pengar för att få. Bra "nybörjarskydd",
en uppsättning strykkappor för alla ben av nån enklare variant, säkert Eskadron,
ett par framterrängskydd i neoprene modell så gamla att de inte har några skenor utan bara liten gummiförstärkning,
en uppsättning ungefär lika antika terrängskydd bestående av två delar - en stötabsorberande del med senskydd och sen ett läderhölje som man spänner runt med en massa spännen och till sist
ett gäng gummiboots av olika storlekar, färger och typer.
Till sist och till sist. Vi har säkert fler, men jag kom inte på några fler så här framför datorn. De används ju som sagt inte så ofta...![]()
det var en lång förklaring. När använder du dina N.E.W skydd främst? (eller då när du använde dem i tiderna)