Men jag har ju inte riktigt bestämt mig än!
Vad jag menar är ju att om jag i stället för att betala in en massa tusenlappar per år i försäkringspremier hade satt in de pengarna på mitt redan befintliga sparkonto så hade där varit en ganska ansenlig summa att ta av.
Och jag har visst råd att betala försäkringspremierna, så det är inte alls det det handlar om. Det handlar mer om att jag har betalat in en hel massa tusenlappar utan att ha utnyttjat försäkringen mer än en enda gång, och då förvånade det mig hur lite själva veterinärvården kostade (allt annat var dock svindyrt).
Men så är det ju det att om man riskerar en räkning på tiotusentals kronor kanske man skulle fundera lite extra innan man lät veterinären sätta kniven i sin lilla ögonsten. Kanske.
Se´n när det gäller priserna på den där eländiga veterinärvården så måste jag säga att jag tycker att prislistan är mycket märklig. Vad säga om ett pris på 3 995:- + moms för box till sto med föl i 4 dagar??? Det fick jag betala förra månaden. Operationen å andra sidan kostade bara något mer.
Krocket
Men så är det ju det att om man riskerar en räkning på tiotusentals kronor kanske man skulle fundera lite extra innan man lät veterinären sätta kniven i sin lilla ögonsten. Kanske.
Se´n när det gäller priserna på den där eländiga veterinärvården så måste jag säga att jag tycker att prislistan är mycket märklig. Vad säga om ett pris på 3 995:- + moms för box till sto med föl i 4 dagar??? Det fick jag betala förra månaden. Operationen å andra sidan kostade bara något mer.