Lydia

Trådstartare
Jag vill ha ett åar senskydd (eller ev strykkappor) att ha när man rider ut, på min häst. Hon är liten stor häst (150), med smäckra ben. De flesta skydden finns inte i cob, utan bara i ponny eller full. Är det någon som vet hur små ponnnyskydden som finns på Börjes är (de där vita senskydden)?
 
fast de lär ju vara mkt dyrare än de på börjes? Vi har så dåligt sortiment här på granngården dessutom .
 
Kan du inte ringa till börjes och fråga då?? dom brukar vara jättetrevliga!! :)
 
hade ett halvblod i samma storlek innan och till henne hade jag eskradons senskydd i strl pony...passade perfekt...
 
De vita senskydden från börjes är högre/större än eskadron ponny. Men jag tycker inte att de är nän hit, de är väldigt tunna fast med fårskinn i går de jättebra!
 
vi brukar köpa storlek Medium till våran maxade D me smäckra ben.
 
full låter som de kan bli för långa. Får nog ringa börjes innan jag beställer iaf...
 
om de inte har gjort om dem senaste åren, så har jag sett dem "live". Jag ska ha dem främst när man rider ut, tex på stubbåkrar, klättrar osv.
 
halloj
jag har de senskydden till min fjordis
Hon har ganska så korta ben men jag tyckte de var höga :eek:
en kompis häst fick prova dem och de var ganska höga på henne med (maxad D ponny)

ponny strl var ganska lagom på hennes ganska smala ben kvaliten är ok :smirk:

kjamsihar :banana:
 
Ja jag tkr nog oxå Protec ponnystl är lite större än Eskadron ponnystl. Om hästen har korta ben så ska du nog ta ponny. Protec tkr jag e helt ok skydd, de är lite tunna men mina höll iaf ett par år så man kan väl säga att dom är prisvärda o så! kardborret blev dåligt då, men det finns ju iofs lösa remmar man kan köpa!
 
köp ett par eskadron. finns i 5 storlekar.. jätte snygga och hållbara :) finns också med flexi för korta skenor..

haha nu låter det som att jag pysslar emd smygreklam ;)
 
jovisst, fattar också att eskradon är bra och så, men det finns andra hål att stoppa pengarna i (bra täcken tex). Vet att börjes funkar bra, eftersom jag bara ska ha dem ibland.
 
ah okej, men köp ettpar du tycker verkar bra och är snygga :)

eller leta efter eskadron på rea.. mina kostade 150kr :p
 
eskadron finns väl ändå inte i 5 strl?? ponny & full vad jag vet. och så dom me flexi soft, men de e ju full!
 
så småningom blir det "bra" benskydd. Men det jag ville få fram var vilken storlek av de här skydden jag behöver, inte om jag ska köpa andra skydd *flin* :D
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 189
Senast: Oknytt
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
846
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp