G

Getaway_hon

Tänkte köpa ett par till pållan nu. Funderar på dessa från B*rjes.
Någon som vet om de är ok?
Men, det är framskydd va? :o :idea: Står ju inte om det är fram eller bak, men såg ungefär likadana på h**ks, dem hade dessutom för både fram och bak... Men det skiljer ju lite i pris :smirk:
Sen tänkte jag lite på storlekar. De från b*rjes finns i M och L. Vilken storlek skulle ni köpt till en arab? Hon är ca 1.53 i mkh om det hjälper nnågot att tänka storlek :D
 
Mitt fullblod på 162cm har small fram och medium på likadana skydd fast annat märke så större än medium blir nog för stort..
 
Ok. tackar.
Kan man köpa 2 par av samma skydd och ha även på bak? Eller är de gjorda så att de bara passar fram/bak?
 
det borde man ju kunna gör. vet flera som har andra framskydd bak också.
 
Dom där skydden blir jättetunga när de är blöta. Kanske inte så bra att han nu vinter/höst när det blir blött. :crazy:
 
Avråder bestämt från att köpa sådana från Börjes! Beställde ett par för ca ett år sedan men dom var jättekonstiga i passformen och kvaliteten verkade rent usel :crazy: så jag skickade tillbaka dom igen.

Det är bättre att du beställer liknande skydd från Hööks eller nån annanstans istället (eller linda benen, både bättre och snyggare). Visst, andra skydd är lite dyrare men att lägga pengar på skydden från Börjes är helt bortkastat...
 
min ponny har rätt långa nätta ben, små hovar för sin kroppsstorlek (maxad d) hon har medium i benskydd..
 

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 527
Senast: LaMagia
·
Utrustning Behöver köpa nya benskydd till valacken och behöver tips då jag inte hittat några som jag tycker har det jag söker. Jag vill ha...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: Kristall10
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 184
Senast: Energi
·
Hästvård Hjälp!! Vad tror ni det kan vara? Tog ut min häst i hagen som vanligt. Inga fel på henne. 2 timmar senare är hon blockhalt.. Har varit...
Svar
15
· Visningar
3 067
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp