Septicemia

Trådstartare
Hur är det egentligen? är benskydd/höga strykkappor i läder bätre än ett par i neopren med hård "plastinsida"?

Har hittat ett par apaloosa skydd i läder och ärlite sugen :d

Sv: Benskydd

Bättre och bättre, det beror väll på vad man föredrar helt enkelt samt vad man ska använda skydden till. Neoprenskydd är ju enkla att hålla rena, genom att man bara tar och sköljer av de efter ridturen och så att man slänger de i maskin emellanåt.

Läderskydd bör man ju smörja efter ridturen, dra av med vanlig sadeltvål och smörj med läderfett emallnåt så att lädret skyddas och "impregneras".

Rider man ut mycket och det ofta är lerigt är det ju smidigare med ett par skydd i neopren. Ska man ha tävlingsskydd kanske ett par skydd i läder är snyggast? Jag anser att det är en smaksak!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
738
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 338
Senast: Johanna1988
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 736
Senast: Blyger
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 819
Senast: kurakosz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bildtråd