Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enl alt. nr.2 sätter jag på.
Jätte-kl
Förövrigt hade jag en pålle som lyckades ta av sig täcket med; dubbla bogspännen, kryssgjordar under magen och bensnören enl alt 2. Täcket låg i hagen i en hög utan åverkan och hästen var glad. Hände flera gånger.![]()
Enl alt. nr.2 sätter jag på.
Jätte-kl
Förövrigt hade jag en pålle som lyckades ta av sig täcket med; dubbla bogspännen, kryssgjordar under magen och bensnören enl alt 2. Täcket låg i hagen i en hög utan åverkan och hästen var glad. Hände flera gånger.![]()
Då har inte täcket en svansrem utan troligen ett snöre/band som går tvärsöver en bit längre ner. En riktig svansrem knäpps runt svansroten (som en svanskappa) Det gör att täcket inte kan flytta på sig alls.Min häst roar sig också med stripteaseföreställningar i hagenmen bara med täcken som bara har svansrem..
En riktig svansrem knäpps runt svansroten (som en svanskappa) Det gör att täcket inte kan flytta på sig alls.
ang säkerhetstänket ser jag det tvärtom.
Risken med att stå bakom en häst och försöka pilla upp nåt spänne som
är fäst nära rumpan och bakbenen är en sparkrisk för människan.
Dels så är risken att nån drar av täcket utan att veta om att bensnörena
är fästa och då kan hästen bli riktigt upprörd.
Säkerhetstänk ja. Man står inte bakom hästen, man står jämte. Sedan börjar man alltid bakifrån när man tar av täcken!
+ att svansrem är hemskt, kommer alltid kiss på den och då ligger den blöt emot bakbenen!![]()