Bukefalos 28 år!

berätta om era djur..

Lovve

Trådstartare
Kan ni inte skriva och berätta om era söta djur!! ha gärna med en bild om ni har.. :D
 
Hepp..jag har iallafall 4 duvor, 2 kaniner, en massa fiskar och en nymfparakit. Har haft ett par katter, ännu fler duvor och en hamster. Kan se om jag hittar nån bild..om nån e intresserad... :crazy:

:love:Djur:love:
 
Reno är black roan, snart vit och en urgo gamling från zooaffär. En av de snällaste som finns :love:
Reno, är även Reno på min användarbild

Rex är agouti irish rex, bror till Reno. Min lilla gangster som både ser arg ut och ÄR arg... iaf om han träffar på någon pojk som inte är Reno ;)
Rex

Sivert är silver black hooded missmarked. Stor 850 gram råtta, världens snällaste och mattes älskling :love: har blivit pappa till 8 bebbar tillsammans med Lolita :) har precis lärt sig dyka, han som var livrädd för vatten - fram tills idag :D Hehe hade han med när jag badade idag, plötsligt klättrar han upp på huvet och dyker ner i sjön :D
Sivert

Frasse är black hooded, kom till mig som betalning för transporthjälp :) var alltså jag som betalade genom att ta emot honom när förra ägaren körde upp Diva och Lolita från Stockholm :) Urgo krabat som luktar sååå gott! kakor... :d :D
Frasse

Diva är black untypical, har vita tassar och är resultatet av en tjuvparning mellan två zooråttor. En av mina första tjejor, favoriten bland de och mattes stolthet som vunnit agility och blivit domarfavvo - och vi hade inte ens tränat :D Extremt springig tjej som lätt skulle vinna maraton! :D Precis som Frasse luktar hon extremt gott, fast hon är mer åt parfymhållet... :love:
Diva

Lolita är champagne european berkshire. Halvsyster med Diva (samma pappa). Lugn och go tjej som gärna sitter och bara myser :love: Har blivit av med svanstippen (om jag minns rätt bet mamman av den istället för navelsträngen) och har världens fulaste putsfläck - men hon är skitfin ändå :love: Har fått en kull på 8 ungar med Sivert :)
Lolita

Cacharel (kallas Ellen) är self black rex, dumbobärare. Världens sötaste tjej som är helöt desperat efter lek och kel :D Kommer från Razzia's i Västerås, mycket nöjd :bow: Sötaste råttan jag sett!
Cacharel

Kattmat är black european berkshire, egenuppfödd pga tjuvparning mellan Sivert och Lolita. har inte lärt känna henne så bra än, hon är ju bara en liten plutt fortfarande :love:
Kattmat

Tarja är black european berkshire, syster med Kattmat. Samma sak här, har inte lärt känna henne så bra... än ;)
Tarja

Har 7 till här hemma, 6 bebbar och Siverts bror Gudrun. Alla ska dock säljas...
Grogg (champagne hooded, ska säljas till Diva och Lolitas uppfödare)
Nemo (black european berkshire, ska säljas till Amania här på buke)
Cartman (champagne european berkshire, ska säljas till Amanias kompis)
Toumas (champagne hooded missmarked, pannfläck, ska säljas till Amania)
Soli (black hooded med prick på magen och pungfläckar, ska säljas till Amanias kompis)
Vulkan (black hooded, med fläck på magen, ska säljas till Amanias kompis)
Gudrun (ja han är pojk, silver black hooded missmarked, ska omplaceras till Amania pga bråk mellan honom och Frasse)

Sådärja... Det var allihop... :D
Fler bilder finns på Zoonen.com, heter eilennA där :)
 
Oki...
Tessan - Vovva... Blandras tik (schäfer/labrador/dobermann)... Svart som natten, undtag från alla grå hår... sex är gammal. Fladdriga öron som står åt alla håll o kanter :rofl: Ser riktigt kul ut. Tycker inte om andra hundar med undtag från hennes två kompisar... Vaktig men snäll... Egentligen en mammagris o mes men om det verkligen gäller så kan man lita på henne. Man kan lungt gå ute o gå med henne i mörkret... Söt vovvsa...

Leo Egentligen syrrans katt man han bor hemma hos oss... Han e riktigt ondskefull... Fjäskig som f*n... Spenderar timmar med att sitta o glo på mig. Orange bondkatt på sex år vars mamma hade nått fel i skallen (Hon va väl inte riktigt som katter ska vara tyvärr...) Leo hatar andra hundar en Tessan... Han har ramlat ner från balkongen två gånger (tredje våningen) klarat sig med en bruten lill tå... Har haft både min forntida ökenråtta o inte lika långt forntida hamster i munnen (bågge gnagarna är nu döda, dock inte pga av katten... Snarare pga av mig :cry:... Deras namn va: Mimmi och Marques de la Mancha...)

Förutom Katt o hund finns det även en del dammråttor... Dem e ganska o personliga av sig o ganska tråkiga... Eftersom att dem e väldigt lika o ibland försvinner så heter alla Göran... :rofl:
 
Ludde är en kille... :p haha.. vet inte riktit vad han är för ras... troligtvis en blandning... född -00.
Fick honom för två år sen av nån som inte ville ha honom,
och så söt som han är så kan man ju itne motstå honom... :D

Melker är min första kanin, nu är han ungefär 8-9 år... :)
Han är en hermelin och vääärldens snällaste kanin! :love:

Cookie, vet jag inte heller vad hon är för ras... :o Men, hon är snäll... :D
Henne har jag också fått av en...
för dom skulle flytta... Och jag har ingen aning om hur gammal hon är är...
hade tydligen varit hos en innan dom jag fick henne av också...

Dee Dee är en holländsk kanin...
och henne fick jag samtidigt som cookie, oc´h av samma... Även hon är väldigt snäll... :) hehe

Uddan och snövit fick jag också av dom som skulle flytta... :D
Och dom är "bondkaniner"...

Tarzan köpte jag 2002 tror jag... :o
han är en dvärgvädur och väldigt bra på att hoppa...
han är väldigt vild så tarzan passar honom utmärkt... :D

Tufs är också en dvärgvädur och väldigt snäll och nyfiken av sej... :)
Också köpt 2002 tror jag...
Han och tarzan är från samma kull...

Doris är också en dvärgvädur och väärldens gosigaste! :love: :)
hon är köpt i maj, men när vi köpte henne var hon 1 år... och hon har haft en kull på 5 ungar... :)

Isa & irina är våra två svenska lantras getter som älskar att äta ... hm.. allt... :D
väldigt snälla, fast ibland väääldigt busiga...
gillar oftast att följa med på promenader... :)
Dom är ungefär 4-5 månader nu... :)

Barbro, Felicia & Stina är våra tre katter...

Vi har även lite höns... :p
 
Hepp..jag har iallafall 4 duvor, 2 kaniner, en massa fiskar och en nymfparakit. Har haft ett par katter, ännu fler duvor och en hamster. Kan se om jag hittar nån bild..om nån e intresserad... :crazy:

Mina fyra duvor heter Bianca (vit fransk duvhona), Kuttran (grå holländsk duvhona), Piggelin (grå holländsk duvhane) och Solero (grå holländsk duvunge)..Pigge är den som sätter fart på allt :D :love:

Kaninerna...Tussilago (svart dvärgvädurshona) och Timotej (grå dvärgvädurshane) är dom som skuttar omkring i sin stora utehage o busar :p :love:

Och nymfen är en pärlgrå hona som kallas Skruttan..(en mesig men mysig fågel) :smirk: :love:

Bilderna kommer snart!!
 
Hej! :)
Här är mina kaniner.

Ebba, en madagskar hona, Löwen, ca 4 mån, hon är en bestämd dam. :D

http://www.powercoons.com/aboutus/P5140004.jpg

Hilda
Hon är japan tecknad, Löwen/dvärgvädur, ca 4 mån, hon är en cool brud :cool:


http://www.powercoons.com/aboutus/P6020016.JPG

Kevin
Vilt blå, Löwen, ca 4 mån, han är en liten fegis som föredrar att vara och slappa i buren. :p

http://www.powercoons.com/aboutus/kev4.gif


Det var mina kaniner. Vi har 7 st katter ochså av rasen Mainecoon och 2 st hundar. Men orkar inte lägga upp bilder på alla. :)

Men här är en bild på min ena katt


http://www.powercoons.com/females/P3030023.jpg

:)
 
Hampus Sundin
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Hampus23.JPG
f.1997, 7 år, fransk vädur, viltgrå hane.
Honom fick jag av min systers kompis, min första EFTERLÄNGTADE kanin :love: Gosig kille som är hur underbart snäll som helst! Älskar han mest av allt :love: :love:

Tamburin
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/tambu_framsidebild.JPG
f.2002-04-24, fransk vädur, viltgrå hona.
En dam jag köpte den 17/2 -03. Jag parade henne med Hampus för att jag ville ha en avkomma efter Hampus, hon födde 11 ungar :crazy: med 7 överlevde, sålde alla och sparade 1. Tamburin är matgalen! Hur snäll som helst och mycket trevlig :)

Skogs Ganti
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Ganti_framside.JPG
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Ganti=).JPG
f.2003-05-20 hos mig, fransk vädur, chinchilla hane.
Son till Tamburin och Hampus. Blev lite elak när han blev könsmogen men inget hemskt, endast trevlig mot mig och min kompis :smirk: Liten och nätt, hoppar som en gud! :love:

Follyfoot Lina
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Lina_pressbild.JPG
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Lina=).JPG
Född 2002-06-16, Dvärgvädur, isabella hona.
Min tokfia :D Haft en kull med ungar men fick ont i ryggen av det så nu är hon hoppkanin på heltid istället. Underbar galen tjej :)

Skogs Fine Cera
http://medlem.spray.se/herrskogskaniner/Cera_pressbild.JPG
Född 2003-07-29 hos mig. Dvärgvädur, madagaskar hona.
En helt gaaaalen tjej! :crazy: Är jätteliten, hoppar väldigt bra för sin storlek. Lite "bitchig" i humöret men snäll annars :) Är mer avelshona än hoppkanin, stressar upp sig för mycket på tävlingar.

Sen har jag Assar, en rex hane, viltgul, som jag har på foder just nu.

http://community.webshots.com/s/image6/0/41/8/159704108SxfAVU_ph.jpg
Min kissekatt Sickan :) Underbra liten kisse :D :love:
(ta bort http://)
 
okey...
Z-zune:En svart dvärgvädurskanin på snart tre år.
Köpt i en zoo affär.
Väldigt söt och trevlig kanin :)

Ebba:En liten grå chinchillahona på ett år och sju månader.
Äter allt!
Har ställt ut henne 2 gånger men gör det ej längre då hon är för liten.
Har en unge tillsammans med Olle som är tillfällit döpt till Tummen.
Världens goaste chilla med en underbar personlighet :love:

Olle:En fin black velvet herre på ett år och fyra månader.
Tål inte havregryn!
Heter egentligen Royals alfa centauri.
Han är utställd en gång och fick då ett cert!
Han är en väldigt snygg chilla med humör! :d

Tummen:En ung black velvet pojke på fyra månader.
Är tillfälligt döpt till tummen men ska heta något annat i stamtavlan.
Är väldigt kräsen när det gäller mat och tål inte heller havregryn.
En väldigt snäll och livlig chilla bäbis som man bara måste tycka om :D

Chilly:En grå stor chinchilla som vi inte vet ålder på men tror han är ca 3-4 år.
Var lite feg när han kom till oss för ca 1 år sen men har nu blivit mycket trevlig.
Är lite feg mot andra chinchilla då han bråkat med leafy innan de kom till oss och har därför ett jack mitt i örat.
Älskar att ligga i sin hängmatta och sova men det händer ju att man trillar ner ibland.. :crazy:

Leafy:En fin grå chinchilla som vi fick tillsammans men chilly,de har ej stamtavla så vi vet inte säker ålder.
Har ställt ut han i petklass en gång och fick då bra poäng!
Är en riktig tuffig som jämt försöker slåss mot Olle så det ryker pälstussar :devil:

Rolex:En berner sennsen hane på 1 år.
Världens goaste och sötaste vovve!
Har haft berner i hela mitt liv så det var självklart att vi skulle ha en sådan nu me.
Så vi (mammsen och jag) flög upp till piteå och hämtade hem vovven & hans kompis som skulle till skåne.
Väldans var mycket uppmärksamhet vi fick på flyget när vi hade två vovvar i knät :banana:

Tror de var alla de små djuren..
 
Micke the Hamster
Våran enda hamster här hemma.
En söt liten kille på 1 år.
Bild på Micke.

Mina fyra råttor
Blomman
En gosig framåt råtta som visserligen har behövts tuktas lite då hon trodde att hon bestämde när hon kom hit.
Nu är hon snäller dock :D
Bild på Blomman

Buttran
Syster till Blomman och en mycket tuffare dam.
Är dominant av sig och är hanterbar för mig men då har vi haft våra "duster" innan hon förstod att jag var överråttan i detta hushåll och mina order ifårgasätter man inte. Kan dock bita andra människor men biter inte sina burkamrater.
Eftersom jag kan hantera henne och det är jag som sköter dom så har hon än så länge sluppit en enkelbiljett till veterinären. En lat råtta är hon också :p
Bild på Buttran.

Bubblan
En söt och nätt råttaflicka som flyttade hit med sin syster Prinsessan från min makes kusin.
Bild på Bubblan.

Prinsessans
En söt och gosig råtta som inte är speciellt stor.
Hon är den som är mest framåt av alla mina råttor.
Bild på Prinsessan

Alla råttorna bor i en hemmabyggd bur i köket :cool:

Sedan har vi mina små söta marsvin :love:

Blossom
En söt och gosig tjej född hos mig och hennes mamma bor också här :)
Är pussig av sig.
Bild på Blossom

Stjärnfallet's Jasmine
Är mamma till Blossom och är en gris som har myror i rumpan :D
Bild på Jasmine

Cavatina's Juliana
En söt timid tjej med en päls så härlig att man får ståpäls :o
Bild på Juliana AKA Sara

Cavatina's Wanda
En tjej som är snabb som blixen och skall få ljuvliga ungar med Kosmus i framtiden är det tänkt.
Bild på Wanda

Falling Water's Gaudi
Gaudi är en söt kille och dessutom morfarsfar till Celeste och Flora :cool:
Huseras tillsammans med Teddy.
Bild på Gaudi

Teddy
Teddy är den enda krothåriga marsvinet jag har här i hushållet om man inte räknar med dom som jag har klippta :angel:
Han är en mycket social gris som är stor i orden men liten på jorden :p Han inbillar sig att han bestämmer i buren och Gaudi låter honom hållas ett tag och sedan tuktas Teddy som håller sig på mattan i några dagar :devil:
Bild på Teddy när han var liten. Har ingen nyare bild på hemsidan insåg jag :crazy:

Milou
Det var meningen att han skulle bli pappa till några kullar här hemma i framtiden men tyvärr utveckalde han fatty eye så hans framtid ligger som keldjur istället.
Det är förvisso något han är jättebra på då han är en lugn, sansad och gosig gris. Han bor ihop med Kosmus just nu :)
Bild på Milou

Pavon's Kosmus
Kosmus köpte jag i Danmark och är en någorlunda stor gris men pondus :cool: Är inte lika stor kelgris som sin burkompis Milou och är absolut övertygad att hans matte skall äta upp honom varjegång hon vänder honom på rygg när hon precis har tagit ur honom ur buren. Att matte för femtielfte gången tar bort spån är något som inte kan komma in i hans lilla hjärna men så är inte marsvin kända för att vara allt för interligenta heller :D
Bild på Kosmus

Flora
Flora är en gris med snart söndernött päls då lillmatte flitigt klappar den. Flora är en livlig flicka om än dock snäll och tror att man kan dö av att bli kammad :eek:
Bild på Flora

Celeste
Celeste är kullsyster till Flora. Både hon och systern skall användas till avle när dom blir "lovliga".
Celeste är lite mer timid än sin syster men delar uppfattningen om att det är farligt att bli kammad och även hennes päls är i det närmaste utnött av lillmattes klappande :angel:
Bild på Celeste

Alla mina marsvinsflickor bor i en stor bur tillsammans :cool:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: Efwa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 980
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
2 646
Senast: Santoxen
·
  • Artikel
Hästnyheter Två shetlandsponnyer har dött efter att ha attackerats av varg norr om Norrtälje i Stockholms län under onsdagen, skriver tidningen...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp