Berätta om förälskelse?

Ja jag hade ju personligen inte gått runt och underhållt en flirt så länge, men man är olika. Sen tror jag iofs inte på konceptet ”min stora kärlek” överhuvudtaget, men det är en annan frågeställning.
Det är också individuellt såklart, jag har ju såklart sett både ock 😊. Huvudsaken är ju att man är på samma våglängd om det med sin partner tänker jag 😊.
 
Jag tillhör kören som säger att inte berätta... det blir ju jättekonstigt på en massa olika plan.

Sedan kan jag säga att jag är en flörtkula och det är min partner också. Jag har inga problem med att han är det och vice versa. Plus att en "vardagsförälskelse/flört" som en absolut inte agerar på kan vara väldigt trevligt men det tar inte bort något från den monogama relationen jag är i. Snarare att det kan tillföra något till den.

Om en jobbar väldigt bra ihop och kommer bra överens med någon är det lätt att det känns som en förälskelse, det har jag känt gentemot både män och kvinnor. Det betyder inte att en ska/behöver agera på det (eller ens fundera så mycket på utöver att konstatera för sig själv att det är så).
 
Med tanke på att du beskriver honom som en ganska öppen person så får du nog räkna med att informationen förr eller senare kan spridas till tredje part. Om inte hela vägen till din man så eventuellt till personer du kommer fortsätta jobba med, kanske till någon av alla övriga han flirtat med. Han kanske i likhet med dig tycker det är en lite rolig historia att berätta, särskilt eftersom han gillar uppmärksamhet. Så om du inte är bekväm med tanken att "alla vet" så är det nog säkrast att inte säga något.
 
...
"vardagsförälskelse/flört" som en absolut inte agerar på kan vara väldigt trevligt men det tar inte bort något från den monogama relationen jag är i. Snarare att det kan tillföra något till den.

Om en jobbar väldigt bra ihop och kommer bra överens med någon är det lätt att det känns som en förälskelse, det har jag känt gentemot både män och kvinnor. Det betyder inte att en ska/behöver agera på det (eller ens fundera så mycket på utöver att konstatera för sig själv att det är så).
Exet hade ett uttryck jag gillar, apropå att titta på snygga personer eller flörta.
Skaffa aptit ute men äta hemma
 

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 520
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp