Berätta om förälskelse?

Jag hade blivit oerhört obekväm och positiva minnen om tiden på den gemensamma arbetsplatsen hade blivit negativt påverkade.

Jag har oerhört svårt att förstå syftet annat än att det kan vara skönt att lätta sitt hjärta. Men det blir då en egoistisk handling som inte ger mottagaren något positivt.
Okej, ja jag kanske har en orimligt positiv syn på det här med kärlek och förälskelse då, jag vet inte. Har bara lite svårt att förstå varför man skulle bli traumatiserad av att någon är kär i en och berättar det utan vidare förväntningar.
 
Okej, ja jag kanske har en orimligt positiv syn på det här med kärlek och förälskelse då, jag vet inte. Har bara lite svårt att förstå varför man skulle bli traumatiserad av att någon är kär i en och berättar det utan vidare förväntningar.
Det beror nog också på vilka erfarenheter man har. Jag skulle tycka att det var påträngande och gränslöst, och skulle jag ha personen på sociala medier skulle jag kanske avfölja.
Har varit i liknande situation som bara blev obehaglig.
 
Spännande att man kan se så olika på ett scenario ändå! Jag hade verkligen inte velat förstöra minnena av den gamla arbetsplatsen för den som jag varit förälskad i och hade jag vetat att det fanns risk för en sådan reaktion hade jag nog avstått. Själv hade jag nog mer känt att jag fått som en present och blivit glad om någon berättat för mig. Förutsatt då att motparten inte förväntar sig ngt av mig
Som sagt, det beror på vilka erfarenheter man har.
 
Okej, ja jag kanske har en orimligt positiv syn på det här med kärlek och förälskelse då, jag vet inte. Har bara lite svårt att förstå varför man skulle bli traumatiserad av att någon är kär i en och berättar det utan vidare förväntningar.

Traumatiserad och horribelt känns som vääääldigt starka ord 😆
Jag hade dock inte sett det som positivt eller smickrande, bara jäkligt awkard.
Någon har gått runt och trånat i flera år, vad ska jag göra med den informationen 😅
 
Nej säg inget. Vad för gott skulle det medföra?

Jag skulle verkligen inte vilja veta att någon varit kär i mig i 4 år. Speciellt inte när jag är i en relation. Den personen skulle jag hålla ute ur mitt liv sen för det skulle kännas rätt skumt.
 
Det beror nog också på vilka erfarenheter man har. Jag skulle tycka att det var påträngande och gränslöst, och skulle jag ha personen på sociala medier skulle jag kanske avfölja.
Har varit i liknande situation som bara blev obehaglig.
Traumatiserad och horribelt känns som vääääldigt starka ord 😆
Jag hade dock inte sett det som positivt eller smickrande, bara jäkligt awkard.
Någon har gått runt och trånat i flera år, vad ska jag göra med den informationen 😅
Spännande att man kan uppfatta det så olika. Även om jag inte hade haft något intresse av personen hade jag blivit supersmickrad. I absolut värsta fall hade jag bara tackat för komplimangen och sen skrattat lite åt det för mig själv i efterhand om jag upplevt det som tokigt.
 
Nä, behåll det för dig själv. Jag har känt lika men med en dåvarande chef, vi var dessutom gifta båda två på varsitt håll. Jag tror det fanns från båda håll och det var rätt uppenbart att vi tyckte väldigt mycket om varandra. Ingen av oss valde dock att göra något åt det trots att vi kanske borde ha gjort det i det fallet utan vi lät det vara.

Efter att han slutade så lunchade vi några gånger, det blev rätt uppenbart att det bara var en jobbflirt så att säga så det var ganska skönt att ingen gjort något och förstört de relationer vi hade då.
Jag är fortfarande gift med min man och vi har det bra, han tog däremot ut skiljsmässa från sin fru för något år sedan. Vi har varandra på fb och han är en god referens och tvärtom nu när jag stigit graderna, och det räcker bra, det är fortfarande en person jag bryr mig om, men vi har utöver facebook inget umgänge alls idag och flirten drog som sagt över ganska snabbt efter att vi inte jobbade ihop.

Man behöver inte säga allt i alla lägen.
 
Spännande att man kan uppfatta det så olika. Även om jag inte hade haft något intresse av personen hade jag blivit supersmickrad. I absolut värsta fall hade jag bara tackat för komplimangen och sen skrattat lite åt det för mig själv i efterhand om jag upplevt det som tokigt.

Det är väl just det. Jag blir inte smickrad av komplimanger från kollegor 😅
Förekommer tillräckligt av det för att jag ska känna, herregud, kan jag bara få vara här och jobba 😑
 
Spännande att man kan uppfatta det så olika. Även om jag inte hade haft något intresse av personen hade jag blivit supersmickrad. I absolut värsta fall hade jag bara tackat för komplimangen och sen skrattat lite åt det för mig själv i efterhand om jag upplevt det som tokigt.
Det beror kanske på hur stort värde man lägger i andras åsikter om en? Jag blir inte smickrad av det, bara illa berörd och skulle undrat över om personen hade något baktanke med att berätta det.
 
Säg inget, har varit förälskad i en barndomskompis större delen av livet men hen är lyckligt gift och har barn. Det enda som kommer hända är att alla får olustiga känslor och vår vänskap kommer ta slut.
Bättre att vara glad åt hens familj och försöka gå vidare med mitt
 
Jag ser ingen vits med att berätta att det finns en crush.
Däremot hade jag nog kunnat säga att jag kommer sakna personen och uppskattat att jobba med hen. Men det hade jag gjort till vem som helst av mina kollegor som slutar oavsett förälskelse. Jag gillar mina kollegor
 
Fyra år av förälskelse när du har sambo?!
Nej, säg ingenting till kollegan, men däremot prata med din sambo.
Hmmm, nja, jag hade inte berättat för min sambo i alla fall. Vem som helst kan ju ha en crush, det är väl mänskligt och lite spännande, men är man i ett bra förhållande och älskar sin sambo behöver väl denne inte veta nåt? Min sambo är säkert lite förälskad i diverse kvinnor men så länge han inte blir ihop med dem eller längtar bort, vill jag inget veta.

Har man däremot ett dåligt förhållande är det en annan sak, som man behöver ta itu med.
 
Hmmm, nja, jag hade inte berättat för min sambo i alla fall. Vem som helst kan ju ha en crush, det är väl mänskligt och lite spännande, men är man i ett bra förhållande och älskar sin sambo behöver väl denne inte veta nåt? Min sambo är säkert lite förälskad i diverse kvinnor men så länge han inte blir ihop med dem eller längtar bort, vill jag inget veta.

Har man däremot ett dåligt förhållande är det en annan sak, som man behöver ta itu med.
Definitivt är det inget konstigt med förälskelse både som singel och upptagen, men jag reagerar på att det håller på i fyra år och det är väldigt lång tid att ha såna känslor mot någon annan som inte är ens partner. Som sagt attraktion kan komma och gå, men känna romantiska känslor mot någon så många år indikerar att kanske någonting hemma inte är tillräckligt.
Säger inte att så är för alla, men för mig är det otrohet och jag hade gått in på djupet med min partner för att se vad som fattas.
 
Varför prata med sambon? Jag hade inte velat veta om min partner hade crushar eller små förälskelser om han ändå inte tänkte göra något åt det. Hade inte berättat något heller.
Jag skrev prata, inte berätta. Man kan prata om mycket och framför allt fokusera på deras gemensamma liv och känslorna hon har gentemot sin sambo.

Och jo, hon tänkte göra något åt det. Att vilja berätta för kollegan är en handling.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 150
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 521
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 347

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp