Besiktning

Du är lustig du :-)

Jag betalar 260 kr per besiktning (oavsett hur många gånger jag gör den) tills valpen har fyllt 16 veckor. Då kostar det "vuxenpris", d v s 720 kr.

När jag bodde i Stockholm (flyttade för 15 år sen) så hade min veterinär där gratis ombesiktning inom 4 veckor. Sen var det fullt pris.

Har även råkat ut för veterinär (aldrig gått tillbaks) där jag inte fick det billiga paketpriset för vaccination, id och besiktning för det var bara en valp. Alltså inte att betrakta som en valpkull och det var bara valpkullar som fick paketpris.

Det finns alla variationer på hur dom vill ha betalt...


Rätta mig om jag har fel men brukar inte många veterinärer bjuda på ombesiktning?
Oavsett hade jag inte köpt utan ett tillräckligt färskt intyg, men det finns ju ingen nackdel i sig med att det redan är gjort en gång.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 316
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 950
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Det finns en uppfödare (Shetland Sheepdog) jag är mycket intresserad av och skulle vilja ta kontakt med. Jag hittade henne på...
Svar
2
· Visningar
1 247
Senast: nordingran
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 184
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp