Beslut om färre timmar för fyrverkeri i Helsingborg skjuts upp – överklagades

Från tolv till fem timmar – så var det tänkt att tiden för fyrverkeri på nyårsafton skulle ändras lagom till årets firande i Helsingborg. Så beslöt politikerna, men beslutet är överklagat.
 
Jag har haft mina ute en nyårsnatt och aldrig mer, jag chansar inte och de står lugnt och fint inne och äter med lampan tänd så för mig är valet självklart.
Min lilla prinsessponny är helt fantastisk i de här lägena. Ett år ställde hon sig bokstavligt talat framför min stora när han blev stressad, som för att understryka att det inte var farligt och inget att hetsa upp sig över. De är tryggare ute i flocken där de kan röra på sig (går på lösdrift), men nu är det ingen som smäller direkt vid oss heller.

Nya hästen är skotträdd så han kommer vara inne (med kompis såklart).
 
Min lilla prinsessponny är helt fantastisk i de här lägena. Ett år ställde hon sig bokstavligt talat framför min stora när han blev stressad, som för att understryka att det inte var farligt och inget att hetsa upp sig över. De är tryggare ute i flocken där de kan röra på sig (går på lösdrift), men nu är det ingen som smäller direkt vid oss heller.

Nya hästen är skotträdd så han kommer vara inne (med kompis såklart).
Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.
 
Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.
Ja det håller jag med om. Jag har dock sett hästar panikslagna i box också och det är inte mindre otäckt.
 
Mina går på lösdrift men de tas alltid in på nyår, provade som sagt att vara ute med dem en gång men aldrig mer, de kommer in ganska tidigt innan det börjar skjutas. Vill inte ta in rädda hästar, så lätt en olycka händer en sån gång.

Skönt om de är trygga i boxarna. Mitt sto får total panik, hon står och skakar i hela kroppen i väntan på att det ska börja smälla. :(
 
Tar in tidigare men något åt börjar det skjutas tidigare och jag har hamnat ned hästar som springer i hagen. Inte alls kul.
Här brukar det vara ok, visst smäller det men oftast på håll. Problemet är att en häst blir rädd och han sätter igång de andra.

Sen undrar jag ibland om jag gör det värre genom att ändra rutiner plötsligt… är i stallet sent, tänt, mer mat…Kanske de inte skulle bry sig lika mycket om det var ”som vanligt”?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 410
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp