Bestrida faktura

Det är först om du får dom i tingsrätten att betala som det finns risk för anmärkning. Och även efter dom har du en viss tidsfrist att betala. Däremot kommer den som ringer till KFM alltid att få veta att du har något som ligger för handläggning/har skickats vidare till tingsrätten.

Om du betalar har du godkänt fakturan.

Men det finns ingen som vinner på att strida om fakturan om det nu är så att det går att förlikas. Vad är det som gör att du bestrider?
Jag vet inte om jag kommer behöva bestrida än, jag förbereder mig mest ifall jag kommer behöva det så att jag kan ta tag i det direkt då.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Om jag skickar fakturor precis före årsskiftet, men de betalas 30 dagar senare, dvs i januari nästa år .... beskattas inkomsten då under...
Svar
15
· Visningar
532
Senast: tinaiva
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
586
Senast: MiaMia
·
Juridik & Ekonomi Äntligen ställde vi av vår Plåtis över vintern och ska då slippa (hela?) fordonsskatten. Detta gjorde vi bara häromdagen, i december...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: Kirre
·
Juridik & Ekonomi Har enskild firma så skickar fakturor när jag dömer och när jag har lektioner. Har tills nu haft Bokio, smidigt när man kan spara kunder...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp