Bukefalos 28 år!

Besvärlig bärsele

Sv: Besvärlig bärsele

Pressas ihop? Har han benen innanför selen då?
Kan du inte en bild? Jag är så seg i skallen :p
 
Sv: Besvärlig bärsele

Prova några ggr till, selar behöver man prova sig fram hur mkt/lite de ska spännas osv för att de ska sitta skönt!
 
Sv: Besvärlig bärsele

Nu har jag fått min manduca! Passar väldigt bra, trots att jag har smala axlar. Lite provisoriskt åtspänd på bilden :). Kanske selen ligger kvar bättre över axlarna ju tyngre barnet är? Min flicka väger 8 kg. Köpte egentligen selen för att enkelt kunna ha henne på ryggen, men den varianten har jag inte vågat testa ännu (avancerade grejor ju) :angel:

20527293.jpg
 
Sv: Besvärlig bärsele

NAE! Nu åker den jäkla selen ut på blocket! Ungen skriker som att han får hur ont som helst direkt han ska sitta i den :( Det är inte roligt...
 
Sv: Besvärlig bärsele

Men fy vad tråkigt:(, men det kan ju vara så. Allt passar inte alla tyvärr..... Synd att jag redan har en, annars hade jag gärna låtit den hitta hem till mig:laugh:
 
Sv: Besvärlig bärsele

*kl*

Så här ser det ut:

20613102.jpg


De större barnen har ju benen "rakt ut" medans han har fötterna kvar inne i selen. Där känns det som att han trycks ihop så hårt. Drar jag benen så att de sticker ut så måste han bresa så mycket och han verkar inte riktigt fixa det...

Urdålig bild, men hur svårt var det inte att ta en bild under armhålan :p
 
Sv: Besvärlig bärsele

Passar på att låna tråden när alla sjal-/selbärarna är samlade..
Hur gör ni med skötväska när ni bär?
Det enda jag saknar när jag inte har vagnen är nånstans att göra av skötväskan.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 358
Senast: skiesabove
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 449
Senast: Amk
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 391
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 191
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Försäkring
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp