Besviken på nya täcket!!!

jag köpte ett exlusivtäcke i höstas, den dyrare varianten som har en "bättre " andasfunktion.
som foder valde jag ylle.
det är toppen. har lagt det på blöt häst på kvällen i hagen.
nästa morgon var han och täcket torrt på insidan förutom längst ned på kanterna.

han har haft på sig det i jättedåligt väder med storm och regn och han var helt torr under täcket.
det är det bästa täcke jag haft hittills.
har även varit i fabriksaffären och köpt ylletäcken och vojlokar av en jättetrevlig kille som förklarade hur regntäcket fungerade samt hur de olika täckesmodellerna såg ut och vad som skulle passa bäst på min häst.( det var då jag beställde regntäcket). täcken sys upp efter order så man plockar själv i hop färger matrial mm.

tycker att dom har en mycket hög kvalitet på sina saker till ett överkomligt pris.
 
Är det inte horsesaver du menar, horseware brukar inte vara så billiga... :confused:
 
Exklusive hr också en modell med "bula" på och utan bogveck, passformen är toppen :bump: köpte två täcken igår (eftersom min ena häst och en annan har bestämt sig att det enda de kan ägna sig åt dagtid är att bita i varandras täcken :mad:)..

För er som gillar exklusive så kan jag bara tipsa om att de har REA nu... :)
 
Ja..jag har sett att de har REA men drar mig för vägarna dit....är de åkbara efter all snö :crazy:
 
Inga problem alls i snön, köra sakta bara för det är liiite trångt med möte på flera ställen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 778
Senast: Emine
·
Utrustning Nu är det dags att skaffa nya täcken till en av pållarna här hemma. Ett regntäcke och ett vintertäcke behövs. Regntäcket vi har haft...
Svar
12
· Visningar
1 618
Utrustning Köpte ju nya uppsättning täcken till två avpållarna, för min mor ville slippa ifrån täckesbytena. Så köpte nya, teflonbehandlade täcken...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 348
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Jag såg att Börjes har kvar gamla modellen av Macpro supertäcket (det bronsfärgade med svart/bruna detaljer som var med i förra årets...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Russis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp