Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Skulle någon gång i framtiden ev vilja betäcka stoet med en quarter.
Men hon är travare. Finns det någon/några hingstar som inte enbart betäcker rasrent? Alltså som betäcker andra hästar är just quarter?
Jag vet att iallafall Lone Bright Star och Coco Skunk betäcker andra raser, finns säkert fler.
Har själv för avsikt att betäcka mitt varmblodssto med någon av dessa herrar i sommar!!
Köp tidningen Lucky Rider, så har du annonser där på olika hingstar. Till våren kommer säkert ett avelsnummer, för de hade de nu i våras. Kanske du kan få tag på det gamla numret så du kan "drägla" lite redan nu.
Men jag vet inte hur många av hingstägarna som vill blanda...
Jag vet att en i närheten av mig, i medelpad, beteckte sitt vbl-sto med en quarter, men ver dock inte vilken hingst det var, men vet i alla fall att det blev en lyckad korsning, i alla fall av de jag har hört!
Anledningen till att vissa hingstar inte betäcker andra raser är att då blir dom inte rekommenderade av SQHA. Förstår egentligen inte vad det skulle spela för roll, för avkommorna kommer ju t ex. aldrig att kunna konkurrera på rasshowerna eller tillföra något negativt till rasen iallafall. Jag har sett många supertrevliga korsningar!
Kolla på www.sqha.com så hittar du en massa hingstar. Det är säkert massor av klass 2 & 3 hingstarna som välkomnar alla ston.
Det finns många hingstar som betäcker fler än renrasigt. Vet att Hawk hill´s hingstar, eller ja några iaf, betäcker alla raser. Lone Bright star (MYCKET snygg hingst ), Tucker high gear som också är jättefin betäcker också alla raser. Har då varit kikat på dom förut så jag tror iaf dom har så än
Sen gillar jag Meesa Hesa men han finns ju tyvärr inte längre Hur är det med Docs Kink Calibar? Nån som vet? SÅ FIN är han
Okej. Vet du om han har några avkommor på tävlingsbanorna man bör känna till? Skulle vilja se hur en sån avkomma såg ut. Blev helt såld när jag såg honom live i Hjo förra året
Kropp & Själ Det brukar vara sköldkörteln man kollar då främst.
Jag tappar hår som bara den nu. Har både dåliga sköldkörtelvärden och järnbrist. Har...
Hästmänniskan Jag har turen att ha fått "ärva" en helt perfekt tanthäst, hans enda nackdel är att han är bred, så vi har lite sadelproblem.
I nuläget...