Betäcka med quarter-men ej rasrent

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 3 764

Mirre

Trådstartare
Skulle någon gång i framtiden ev vilja betäcka stoet med en quarter.
Men hon är travare. Finns det någon/några hingstar som inte enbart betäcker rasrent? Alltså som betäcker andra hästar är just quarter?

Sv: Betäcka med quarter-men ej rasrent

Jag vet att iallafall Lone Bright Star och Coco Skunk betäcker andra raser, finns säkert fler.
Har själv för avsikt att betäcka mitt varmblodssto med någon av dessa herrar i sommar!!:love:

Palominohingsten Gold Rebel Charm tror jag också tar andra ston. Fruktansvärt läcker hingst!

Aha:bow: Lone Bright Star är fin!:d Coco Skunk känenr jag inte till dock

skaraborg: Oki ingen jag känner till men. Får ut och goolga på lite hingstar tror jag:D

Köp tidningen Lucky Rider, så har du annonser där på olika hingstar. Till våren kommer säkert ett avelsnummer, för de hade de nu i våras. Kanske du kan få tag på det gamla numret så du kan "drägla" lite
:D redan nu.
Men jag vet inte hur många av hingstägarna som vill blanda...

Bra ide! har nog det nr ligger och skräpar nånstans:D
Jac´s Deduction är ju superfin:love: men han betäcker bara rasrent:(

Men varför eg? Jag menar, hingsten blir ju inget annorlunda för att han betäcker ett sto av annan ras?

Jag vet att en i närheten av mig, i medelpad, beteckte sitt vbl-sto med en quarter, men ver dock inte vilken hingst det var, men vet i alla fall att det blev en lyckad korsning, i alla fall av de jag har hört! :)

ja, hoppas att det kommer gå lika bra för dig också! :)

Anledningen till att vissa hingstar inte betäcker andra raser är att då blir dom inte rekommenderade av SQHA. Förstår egentligen inte vad det skulle spela för roll, för avkommorna kommer ju t ex. aldrig att kunna konkurrera på rasshowerna eller tillföra något negativt till rasen iallafall. Jag har sett många supertrevliga korsningar!

Kolla på www.sqha.com så hittar du en massa hingstar. Det är säkert massor av klass 2 & 3 hingstarna som välkomnar alla ston.

Hej ! Kolla två hinstar som heter JJ Bar King och VicTim Rocket.... Båda har betäckt alla raser tror jag... vet inte hur det är idag...
// Pampas

Senast ändrad av en moderator:

Det finns många hingstar som betäcker fler än renrasigt. Vet att Hawk hill´s hingstar, eller ja några iaf, betäcker alla raser. Lone Bright star (MYCKET snygg hingst:love: ), Tucker high gear som också är jättefin betäcker också alla raser. Har då varit kikat på dom förut så jag tror iaf dom har så än;)

Sen gillar jag Meesa Hesa men han finns ju tyvärr inte längre:( Hur är det med Docs Kink Calibar? Nån som vet? SÅ FIN är han:love:

Vi har en korsning efter Lone Bright star i stallet, mamman är arab. En jättefin häst! :love:

Fast Mesa Hesa betäckte alla raser va?

kl

nån som har nån bild på avkomam efter Lone bright Star?
Gärna korsning

htran8.jpg

mamman var en ponny av något slag.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: Nikan
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: Blyger
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
535
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka