Ja hon hade behövt lägga på sig lite mer nu så hon inte tappar en massa vid fölningen. Kan vara svårt att få upp dem i hull nära inpå när fölet är stort och tar mkt plats och efter fölning.![]()
Vi jobbar på det
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon hade behövt lägga på sig lite mer nu så hon inte tappar en massa vid fölningen. Kan vara svårt att få upp dem i hull nära inpå när fölet är stort och tar mkt plats och efter fölning.![]()
Jag har lagt handpenning på ett föl född 15de April (uppfödaren säljer inget yngre än 6 månader)
En hingst där jag ridit både hans far och morrasen är rocky mountain häst.
Jag stod på kö för 3 andra ston men här fick faktiskt hjärnan vara med o bestämma och iom jag ridit, gillar båda föräldrarna så föll jag för den här lilla rackaren när jag väl tog mig tid att hälsa på honom.
Han är lite x-bent fram men har nu blivit kollad på av veterinär, hovslagare och går med en speciell sko som hjälper benet att räta ut sig.
Visa bifogad fil 186419
Åh, wow så fin!Jag har lagt handpenning på ett föl född 15de April (uppfödaren säljer inget yngre än 6 månader)
Jag stod på kö för 3 andra ston men här fick faktiskt hjärnan vara med o bestämma och iom jag ridit, gillar båda föräldrarna så föll jag för den här lilla rackaren när jag väl tog mig tid att hälsa på honom.
Han är lite x-bent fram men har nu blivit kollad på av veterinär, hovslagare och går med en speciell sko som hjälper benet att räta ut sig.
Visa bifogad fil 186419
Jag har lagt handpenning på ett föl född 15de April (uppfödaren säljer inget yngre än 6 månader)
Visa bifogad fil 186419
Hittar honom inte på hemsidan. Vad heter föräldrarna? Absolut inte ett dugg avis på ditt köp.![]()
Åh, wow så fin!Vad blir han för färg - silversvart?
Rocky Mountain är en ras jag är väldigt nyfiken på - har ju själv islandshästar så hade varit jättehäftigt att prova andra typer av hästar som också töltarStort lycka till med den lille!
1 gång i timmen är för lite när det är nära. Hur många dygn är hon på nu?Hur ofta vakar ni stona på natten?
Jag vakar 1gång i timmen mellan 20-01 och sedan varje halvtimme fram till 06. Sen kollar ngn annan åt mig när jag sover mellan 06-11 sen vaknar jag ändå och tar överräcker de tror ni eller ska jag försöka att vaka mer innan 01?
1 gång i timmen är för lite när det är nära. Hur många dygn är hon på nu?
När mina ston börjar närma sig, men jag inte direkt ser några tecken kollar jag dem varje till varannan timme, beroende på dygn och vilka tecken det visar sig. Börjar de visa att det är dags kollar jag dem i princip hel tiden.329, men då ökar jag till var 30e minut helatiden då bara?![]()
Oftare om hon är nära. Visst är hon maidensto? Tänk på att alla inte sätter juver men du kan ta tempen, kolla bäckenbanden, färgen på slidan ändras osv. På 30 min kan det vara helt kört speciellt om det är en redbag, du har bara några få minuter på dig.329, men då ökar jag till var 30e minut helatiden då bara?![]()
Oftare om hon är nära. Visst är hon maidensto? Tänk på att alla inte sätter juver men du kan ta tempen, kolla bäckenbanden, färgen på slidan ändras osv. På 30 min kan det vara helt kört speciellt om det är en redbag, du har bara några få minuter på dig.
Juvret är inte färdigt men på maiden kan man inte gå efter det, likaså vaxproppar. Jag menar inte något negativt med det jag skrev, vill bara vara hjälpsam för tyvärr har jag sett för många inte vaka ordentligt (bland annat pga okunskap inte illvilja) och det har gått illa för både sto och föl så det är därför jag vill påminna om vikten av att vaka ordentligtHon har massa juver, men inte vaxproppar. Kollar färgen i slidan och tempar två gånger per dag
Jag ska lägga in en växel helt enkelt!