Betäckning 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leahmc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 329
  • Visningar Visningar 15 786

Bukefalos 30 år!

Jag tänker att det nog finns en anledning till att Carl rider den… Tycker den såg lite tung ut på hingstvisningen och lite trist mun.
Ja jag tyckte också att den såg lite tråkig ut det lilla man såg på visningen men ser ju väldigt fin ut på film 🙈

Ja jag tyckte också att den såg lite tråkig ut det lilla man såg på visningen men ser ju väldigt fin ut på film 🙈
Tittar man på stammen finns det risk att han lämnar hästar som kanske inte är helt lämpliga för amatörer. Men sen finns det såklart en mamma också och man vet aldrig med avel. Men tänker att man ska vara medveten om att det.

Tittar man på stammen finns det risk att han lämnar hästar som kanske inte är helt lämpliga för amatörer. Men sen finns det såklart en mamma också och man vet aldrig med avel. Men tänker att man ska vara medveten om att det.
Det är exakt det jag har misstänkt, har lite dålig koll på vad Glamourdale har gett för temperament, men Jazz kan väl ge lite nerv? Eller? Men på visningen på Lövsta säger de i stallet och ska man avla på temperament så ska man välja Glamrock!

Det är exakt det jag har misstänkt, har lite dålig koll på vad Glamourdale har gett för temperament, men Jazz kan väl ge lite nerv? Eller? Men på visningen på Lövsta säger de i stallet och ska man avla på temperament så ska man välja Glamrock!
Han kanske är jätte trevligt och gullig i stallet. Kanske när man rider också, ingen aning. Men jag tänker att med den stammen kan både skarpt och känsligt slå igenom. Vilket inte behöver vara ett problem, men det är ingen hingst jag hade valt om jag var ute efter en enkel och okomplicerad amatörhäst.

Av de senaste inläggen att döma så tycks alla tillgängliga hingstar lämna knepigt temperament, hett, mycket humör osv 😅

För egen del så är det totalt mörker i hingstvalet. Jag har ett väldigt fint 6-årigt sto med mkt välmeriterat möderne, mamman elit 4:a på Kungakannan/Rikssto, syskon som placerat sig på sm och deltagit på em, mormor lämnat godkända hingstar och flerfaldiga breedersvinnare. Min egen lilla rödtott är dock en liten avarat i familjen 😅 Klass 1 x 2 på unghästtest, stod och gäspade och fattade inte varför hon skulle spänna till och visa upp sina fina gångarter :confused: Supertemperament, totalt chill i nya miljöer, rids ut själv och inga problem med vare sig älgmöten, trikåcyklister eller barnvagnar. Men hon har en lång historik av hagskador, frakturer, djupa sårskador in till senor som har krävt massor med stygn och boxvila, infektionssjukdomar och fula sparkskador 🙈 Så nu tar jag en paus i utbildningen och betäcker. MEN då är mitt förstahandsval (och enda) som jag har haft koll på i två år, och bokade i påskhelgen, skadad och är inte i avel i år! Totalt mörker!

Av de senaste inläggen att döma så tycks alla tillgängliga hingstar lämna knepigt temperament, hett, mycket humör osv 😅

För egen del så är det totalt mörker i hingstvalet. Jag har ett väldigt fint 6-årigt sto med mkt välmeriterat möderne, mamman elit 4:a på Kungakannan/Rikssto, syskon som placerat sig på sm och deltagit på em, mormor lämnat godkända hingstar och flerfaldiga breedersvinnare. Min egen lilla rödtott är dock en liten avarat i familjen 😅 Klass 1 x 2 på unghästtest, stod och gäspade och fattade inte varför hon skulle spänna till och visa upp sina fina gångarter :confused: Supertemperament, totalt chill i nya miljöer, rids ut själv och inga problem med vare sig älgmöten, trikåcyklister eller barnvagnar. Men hon har en lång historik av hagskador, frakturer, djupa sårskador in till senor som har krävt massor med stygn och boxvila, infektionssjukdomar och fula sparkskador 🙈 Så nu tar jag en paus i utbildningen och betäcker. MEN då är mitt förstahandsval (och enda) som jag har haft koll på i två år, och bokade i påskhelgen, skadad och är inte i avel i år! Totalt mörker!
First Mover? Isf finns ju fler hingstar att använda som iaf har samma möderne.

Stämmer bra det!
Tycker den är superfin verkligen! Den är dock lite långsam i sin mekanik och kanske kommer ha svårt för den högsta samlingen eftersom de då behöver kunna bli kortare och kvickare. Vad är det för stam på ditt sto? Hur stor är hon? Hur stor önskar du att avkomman ska bli? Är hon bättre bak eller fram? (Låter som ett fantastiskt sto runt om men ofta är de ju snäppet bättre antingen bak eller fram):)

Vad har du för tillgänglighet? Lövsta, lokalt, Helgstrand, Schockemöhle mm.?

Ska inte avlar mer, men hade varit seriöst sugen på Beckmann's Be Proud till stoet som ger bra benställning på ungarna.

Kan tillägga att vi var en av de 13% som hade dräktigt med Severucci, men stoet resorberade innan 30.
Du behöver inte svara, men varför inga fler föl? Tråkigt med Severuccifölet….
Saknar dina inlägg om hingstar!

Jag har lånat in en mage i år och har bestämt mig för att lägga alla pengar på rött. För det kommer troligen bli en fux om pappa Touchdowns simmare hittar fram. Det är fryst och dyrt men han är inte så extrem (typ 8 rakt igenom) och har han hållig så här långt med Patrik så tänker jag att han inte kan ha så dålig hållbarhet... Gillar dessutom farfar Quaterback och Sack, så har jag tur blir det en lagom stor tanthäst till mig, att bli gammal med. Jag hade kunnat välja typ vilken hingst som helst till det här stoet, utom Bernstein-blod för det har hon massor av.

Jag har lånat in en mage i år och har bestämt mig för att lägga alla pengar på rött. För det kommer troligen bli en fux om pappa Touchdowns simmare hittar fram. Det är fryst och dyrt men han är inte så extrem (typ 8 rakt igenom) och har han hållig så här långt med Patrik så tänker jag att han inte kan ha så dålig hållbarhet... Gillar dessutom farfar Quaterback och Sack, så har jag tur blir det en lagom stor tanthäst till mig, att bli gammal med. Jag hade kunnat välja typ vilken hingst som helst till det här stoet, utom Bernstein-blod för det har hon massor av.

Jag tror tom han kan ha väldigt bra hållbarhet 🙌

Förövrigt älskar jag Quarterback!
Eller ja jag har älskat alla söner och döttrar som jag ridit efter honom. Hittils. Nu har jag inte suttit på en på några år, men tycker ändå alla har varit trevliga! Jag kanske haft tur.

Håller tummarna för att de tar sig! 🤗

Min tvååring efter Zafferanos son Zucchero är helt fantastisk! Så fina hingstar 😃
Lycka till!
Jobbat en del med honom, är avkomman bra i skallen?

Själv var han extremt hingstig i boxen och hagen fram tills man öppnar och då väldigt vänlig, tänkte om han lämnar gott psyke eftersom jag upplever det att han är snäll för att han är välhanterad :)

Liknande trådar

• Smart lösning vid naturlig betäckning
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Låna avelssto

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat