Betäckning 2026

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare leahmc
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 329
  • Visningar Visningar 15 784

Bukefalos 30 år!

Jag har också islandshäst. Vårt sto väntar föl i år (med Stáli från Skáneyland), beräknad till 1 juni, och kommer eventuellt att betäckas om - alternativt väntar vi ett år med nästa föl beroende på ekonomin, det är ju som sagt rätt dyrt att betäcka.

Vilka hingstar väljer du mellan?
Förra året var jag helt inställd på att det skulle bli Mökkvi från Åleby eller Saer från Gröna Gången. Gillar äldre hingstar.
I år har Atlas frá Hvoli seglat upp på listan, har ju mest läst annonserna på facebook och tror inte han betäckte förra året. I alla fall inte i närheten av mig.

Vill ha en stor femgångare till mitt lilla fyrgångssto, annars får fölet gärna bli precis som mamma!
Har ett par andra kandidater som är väldigt nära, och det skulle ju kunna vara ett sätt att spara en halv slant. Kort resa, och kan hämta så fort stoet är betäckt. Men även om det också är fina hingstar så kanske det inte var någon personlig favorit.

Jag ska inte betäcka. Men får man drömma? 😁
Dessutom sa stoet idag att hon vill inte bli riden/jobbad.
Nu drömmer jag. Jag drömmer om Duplexx. I Sverige, jag vet inte? Får kolla lite. Ibland tänker jag att man kan testa en dressyrhingst?

Jag ska inte betäcka, stoet har inte utvärderats tillräckligt men OM jag skulle betäcka hade det blivit Escaneno enbart baserat på stammen. E-linjen från Escolar och Donnerhall är golden cross, det hade nog blivit en tjusig fölunge…

Jag ska inte betäcka. Men får man drömma? 😁
Dessutom sa stoet idag att hon vill inte bli riden/jobbad.
Nu drömmer jag. Jag drömmer om Duplexx. I Sverige, jag vet inte? Får kolla lite. Ibland tänker jag att man kan testa en dressyrhingst?
Denna, borde i alla fall bli en lättsåld fölis.
653950786_2084541269158556_8263185721385931087_n.webp

För att lägga till en hingst i listan så gillar jag verkligen Lövstas nya Still a Secret.

Såg honom i somras endel när jag var där och hoppades på att han skulle bli godkänd 🙌

För att lägga till en hingst i listan så gillar jag verkligen Lövstas nya Still a Secret.

Såg honom i somras endel när jag var där och hoppades på att han skulle bli godkänd 🙌
Hur tycker du att han ser ut i benen?
Frågar för att hans omdöme inte är så roligt. Har träffat hovslagare som sett flera avkommor till pappan som alla är uttåade på samma ben.

Hur tycker du att han ser ut i benen?
Frågar för att hans omdöme inte är så roligt. Har träffat hovslagare som sett flera avkommor till pappan som alla är uttåade på samma ben.

Jag kan inte uttala mig exakt då jag inte inspekterat nära på de sättet. Men vet ju att de är fler efter Secret som ger knepig benställning. Även Serious vad jag förstått de som. Så de behöver man ju kanske inspektera mer som du säger och tänka en extra vända på. 🤔

Liknande trådar

• Smart lösning vid naturlig betäckning
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Låna avelssto

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd