Betäckninsavgifter

Cilva

Trådstartare
Undrar lite över vad det kostar att betäcka med halovblod, new forest, connemara och andra ridhästraser. På nåt vis har jag fått för mig att det är billigare än ex varmblodstravare.
 
Det är lika skiftande hos hbl'en som hos vbl'en,visst,de kanske inte kommer upp i samma hiskeliga summor som vissa vbl hingstar gör,men det är väldigt skiftande som sagt..
 
Det beror ju helt på vad du väljer för hingst. Att bara säga vilken ras du vill betäcka med säger inget alls....

Det kan variera massor. Precis som med varmblodstravarna.
Vissa får man för en femma, andra ska man ha en lottovinst till ;)
 
Jag kanske skulle ta och byta ras? :)

Inte för att jag ändå tänkt betäcka varmblodet, vill inte ha en sån virrpanna till :D Men nån gång med nån annan häst så lär det nog bli aktuellt.
 

Liknande trådar

Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 005
Senast: mars
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
456
Senast: animalasia
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 515
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp