Bukefalos 28 år!

Betäkning?

smaksak... Jag betäcker juni/juli för att få fölen i maj/juni. Kommer de tidigare är det fortfarande snö ute och jag har dem på lösdrift...
 
Det beror ju på när Du vill ha fölet.
Personligen vill jag helst ha fölen i mars/april och betäcker följdaktligen i april/maj.
Ju mer ljus (sol) och ju mer gräs (grönt) desto bättre för brunsterna förståss, men jag har aldrig eller väldigt sällan problemmed brunsterna på mina egna ston.
 
Min kommer o föla runt 20:de maj o det känns rätt lagomt. :) Kan dom få komma ut på bete då fölisen är några veckor. :)
 
Stet ska ha tappat vinterpälsen helt. Hon ska ha kommit i gång riktigt med brunsten .
Vi vi började slutet på aprill men det tog sig inte . Fick göra om det 3 gånger. Sista gången var 1 juli.
Hon fölade 25/5 03Några dagar tidigare än beräknat.
men allt var toppen bra. Jag ska betäcka om henne nu till våren får se hur det går dennagången. :banana:
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 840
Senast: Ottisen
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
15
· Visningar
1 388
Avel Ytterligare en Lövsta hingst är kastrerad, Dom Perignon. Någon som betäckt med honom i år?
2
Svar
25
· Visningar
1 949
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp