Bukefalos 28 år!

Betala in för mycket skatt?

Tall

Trådstartare
Om en vecka ska man ha betalt in vinstskatten för försäljning av bostad förra året, för att slippa ränta. Om man betalar in för mycket, får man tillbaka den sen då? Som vid vanlig skatt? Jag skulle behöva sätta mig och gå igenom exakt summa i helgen men vet inte om jag kommer att hinna det och då funderar jag på om man kan betala ungefärlig summa och så slutjusteras det vid deklerationen...
 
ja, du får tillbaka överskjutande skatt, oavsett om du själv fyllt på med för mycket eller om din arbetsgivare dragit mer än vad som gått åt
 
Jag betalar alltid in extra till skatteverket. Känns bra med en liten buffert där. Det korrigeras automatiskt som sagts i tråden. Tror även du kan begära utbetalt alt låta pengarna ligga kvar
 
Jag betalar alltid in extra till skatteverket. Känns bra med en liten buffert där. Det korrigeras automatiskt som sagts i tråden. Tror även du kan begära utbetalt alt låta pengarna ligga kvar

Jag håller mig, betalar hellre för mycket än för lite för att sedan få tillbaka :)
Men visste inte om det var annorlunda vid vinstskatt för bostadsförsäljning, om man på något sätt godkänt sin vinstskatt genom att betala en viss summa som man sen inte har rätt att få tillbaka om den är för mycket...(men det låter ju lite galet nu när jag skriver det :o:D)
 
Jag håller mig, betalar hellre för mycket än för lite för att sedan få tillbaka :)
Men visste inte om det var annorlunda vid vinstskatt för bostadsförsäljning, om man på något sätt godkänt sin vinstskatt genom att betala en viss summa som man sen inte har rätt att få tillbaka om den är för mycket...(men det låter ju lite galet nu när jag skriver det :o:D)

Du får dock betala hög ränta. Kom ihåg att lägga utbetalningsspärr.

//räknar också. Fifan vad Möe pengar.
 
Jag gjorde en överslagsräkning nu, och gjorde en extra inbetalning på vad min vinstskatt borde bli, om jag bortsåg från alla avdrag. Betydligt mer än vad jag nog kommer behöva betala, men eftersom jag fått två slutlöner under året, så kände jag att lite extra nog inte skadade.
 
Jag ska också betala vinstskatt, känner inte för att göra uppskov.
Men, har jag förstått det rätt att jag redan nu, innan deklarationen kommer, ska betala in den?
Vad händer annars?
Hälsningar från en med noll koll
 
Jag ska också betala vinstskatt, känner inte för att göra uppskov.
Men, har jag förstått det rätt att jag redan nu, innan deklarationen kommer, ska betala in den?
Vad händer annars?
Hälsningar från en med noll koll
Om du har mer än 30000 att betala, så kommer du få betala ränta efter 12 februari.
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
818
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 469
Senast: Hazel
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 653
Senast: Paddington
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp